You are hereForum / Kampüs (?) İçi / para teorisi

para teorisi


102 replies [Son gönderi]
miksin
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/01/2008

arkadaşalar para teorisi ile ilgili neler islendı, elımızde 2 tane aldıgımız o kaynaklar var acaba konu baslıklarını sınaw ıcın soleyebılcek bırı war mı?? yada bı kıtaplar harıcınde notlardan falan mı sorumuluyuss? yanııı bız ne caslısıcaz:D:D saolun..

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
mavi kitaptan 3.üniteden

mavi kitaptan 3.üniteden başladık ve o kitaptan sadece 3. ve 5.ünitede işlendi yeşil kitaptan bölüm 14-15-21 işlendi sınav hakkında da şuan için bişi denmedi son ders soruların nasıl olacağını söyler sanırım

türküdostu
türküdostu kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 05/02/2008
duygu bende fotokopi war

duygu bende fotokopi war oyuzden renkleri bilemiyorum.. isim isim söyleyebilirmisn hangi kitaptan hangi konu..
teskürler

miksin
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/01/2008
tesekkurler duygu

tesekkurler duygu

miksin
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/01/2008
tesekkurler duygu

tesekkurler duygu

aliaksu1907
aliaksu1907 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 6 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 23/11/2007
kitap değilde fotokopide

kitap değilde fotokopide çalışabileceğimiz not warmı

Fender
Fender kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 13 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 15/06/2006
kitap

kitabın adını yayın evini filan yazabilir misiniz acaba???şimdiden teşekkürler

kadırga
User offline. Last seen 2 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 27/10/2007
illa ki kitaptan mı calıscaz

illa ki kitaptan mı calıscaz sımdı yaa.fotokopı nıt fılan yok mu

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
Frederic S.Mıshkın "finansal

Frederic S.Mıshkın "finansal piyasalar ve kurumlar" ile aynı yazarın "para teorisi-politikası" kitapları(bilim teknik yayınevi)
sanırım kitaptan başka çalışıcak bişi yok hoca derste slaytları hızlı bi şekilde geçiyo yazmaya pek fırsat kalmıyo

POWER
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 31/03/2008
arkadaşlar 2.sınıfta makro ve

arkadaşlar 2.sınıfta makro ve mikrodan geçemeyenler 3. sınıftaki hangi dersleri alamıyorlar

theSAVER
User offline. Last seen 6 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 24/12/2007
uluslararsı ıktısat, iktisat

uluslararsı ıktısat, iktisat politikası

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
arkadaslar para teorısınde

arkadaslar para teorısınde bugun son derste hoca söyledı mı nerelerden cıkacagını.bırı hangı konuların dahıl olup olmadıgını ve sınavın test mı klasıkmı olacagını yazabılır mı mumkunse lutfen..

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
sınavda 2 soru olucakmış 1

sınavda 2 soru olucakmış 1 soru ilk dersler söylemişti merkez bankası sitesinden kuruluşu tarihçesi mevzuatı gibi konulardan sorumlu tuttu diğer soruda yoruma dayalı olucakmış
mavi kitaptan 3.üniteden başladık ve o kitaptan sadece 3. ve 5.ünitede işlendi yeşil kitaptan bölüm 14-15-21-22 işlendi bunlardan sorumluyuz

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
hımm tesekkurler pekı bu

hımm tesekkurler pekı bu 2.soru ıcın hangı konulardan cıkabılecegını soyledımı cnım ya.bukadar sayfa arasından en cok hngı knulara önem verdı acabaa:s ve o mb kurulusunu falan işledımıkı:s

ozge_paya
ozge_paya kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 31/12/2007
ilk soruyla ilgili biraz daha

ilk soruyla ilgili biraz daha bilgi verebilirmisiniz ? mb kuruluşundan mı sorcakmış hoca?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
bişi söylemedi ıs-lm

bişi söylemedi ıs-lm sorabilir ama o kadar konudan da 1 soru sorucak olması ilginç mb kuruluşunu işlemedi ama derstte sorumlusunuz demişti

ozge_paya
ozge_paya kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 31/12/2007
ee merkez bankasından ne

ee merkez bankasından ne sorabilir ki işlemediyse

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
merkez bankası sitesinde

merkez bankası sitesinde banka hakkında kısmından sorumluyuz başka sorumlu olduğumuz bişi yok diye biliyorum siteden

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
pekı ama hoca bunları

pekı ama hoca bunları söyledımı duygu.yanı 1 soru mb sındanmı dedı

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
hoca böyle bişi demese ben

hoca böyle bişi demese ben niye söylym:) son ders tek ben yoktum sınıfta derstte olan biri söylesin o zaman

oscar53
oscar53 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 18/02/2008
hoca aynen duygunun sölediği

hoca aynen duygunun sölediği gibi dedi problem yokk..

Any
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2007
evet mb sitesinden 1 soru

evet mb sitesinden 1 soru diğer 6üniteden 1 soru. ztn o 6 üniteyi de tam anlatmadı ama hepsinden sorumluyuz..

taksim
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 10/04/2009
duygu

duygu çok ii açıklamış..hocada aynını söyledi...

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
tamam arkadaslar bişi

tamam arkadaslar bişi demedım zaten sadece sınıftakıler farklı soleyınce bende sasrdım.tesekkurler duygu

aliaksu1907
aliaksu1907 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 6 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 23/11/2007
21. bölüm para talebi para

21. bölüm para talebi para arzı ondan önce geliyor kitapta ordan sorumluyuz die duydum ama inşllah değildir

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
pekı kuresellesme de bgn hoca

pekı kuresellesme de bgn hoca verdımı soruyu acaba bılen varsa yazabılır mı

KoRaY
KoRaY kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 09/10/2007
merkez bankası

siteden sorumlu olduğumuz yeri buraya kopyalıyacak bi bilgili arkadaşımız varmı acaba???

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
21.üniteden de sorumluyuz

21.üniteden de sorumluyuz küreselleşme dersinde gene sorduk siteden neler çıkıcak diye mb kuruluşu,amaçları,denetlemesi,para arzını nasıl kontrol ettiğini bi de para arzı tanımı değişmiş sanırım o da var,emisyonu nasıl yaptığına bakın dedi

oscar53
oscar53 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 18/02/2008
küreselleşme nasıl olacak

küreselleşme nasıl olacak onun hakkında bilgisi olan varmı

Any
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2007
küreselleşmede 1 soruyu biz

küreselleşmede 1 soruyu biz sorucaz bi soruyu hoca sorucak 200küsür sayfadan sorumluyuz

Necooo
User offline. Last seen 36 hafta 2 saat ago. Offline
Joined: 08/05/2009
Mb sitesinde banka hakkında

Mb sitesinde banka hakkında başlık altındaki konulardan kanun bölümünün hepsinden sorumlu myz ?? bir de mevzuat için aynı şeyi soracam çünkü mevzuatın içinde çok ayrıntı konular var gibi??

Batu Berk
Batu Berk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 23 hafta 2 gün ago. Offline
Joined: 12/09/2008
TCMB'nin

TCMB'nin yapısı,kuruluşu,tarihi,kanunu,çalışma şekli, görev alanları... Böyle bi not düşmüşüm defterime. Başka da bişi hatırlamıyorum

Necooo
User offline. Last seen 36 hafta 2 saat ago. Offline
Joined: 08/05/2009
Saol Batu..çok karışık gibi

Saol Batu..çok karışık gibi geldi bana sitedeki kuruluş haricindeki kanun falan ama napalım halledecez artık.

Batu Berk
Batu Berk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 23 hafta 2 gün ago. Offline
Joined: 12/09/2008
Rica ederim

Kanun'un kısımları yeter gibi 2. ve 4. kısımlar önemli gözüktü gözüme.. Mevzuata zaten bakmayı düşünmüyorum

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
arkadaslar bu cok uzun bız

arkadaslar bu cok uzun bız nerelerıne calıscazkı bunların yahangılerı onemlı bılen var mı

blackhawk
blackhawk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 6 hafta 12 saat ago. Offline
Joined: 25/01/2009
Gerçekten baya bişey var

Gerçekten baya bişey var nasıl yapcaz anlamadım kitaplardan yorum gelcek demiş arkadaşlar kitapta konu anlatımında sorular var kitap soruyu sormuş ve cevaplıyor mesela Fed bağımsız olmalımı olmamalımı gibi onun dışında önemli gördüğüm paranın miktar teorisi ve Keynesin likitide teorisi çıkabilir Sınıfta soru çözdümü bilmiyorum ama IS-LM gelirse ondan soru gelebilir. Başka arkadaşlarda böyle önemli gördükleri yazarsa bilgi paylaşımı açısından yararlı olur.

sheva
User offline. Last seen 4 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 05/06/2008
.....................

Geçen sene hangi sorular çıktı alttan alan yok mu hiç?

blackhawk
blackhawk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 6 hafta 12 saat ago. Offline
Joined: 25/01/2009
geçen senenin hocasıyla bu

geçen senenin hocasıyla bu seneki farklı geçen sene ahmet çakmak giriyordu. geçen sene bikaç makele vardı ondan sorumluyduk sadece.

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
mk sında en onemlı olan ve

mk sında en onemlı olan ve cıkabılecek olan yerlerı bırı koyabılır mı acaba yaa..

aliaksu1907
aliaksu1907 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 6 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 23/11/2007
merkez bankasının sitesnden

merkez bankasının sitesnden nreleri okumamız grekio?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
mb

mb kuruluşu,amaçları,denetlemesi,para arzını nasıl kontrol ettiğini bi de para arzı tanımı değişmiş sanırım o da var,emisyonu nasıl yaptığına bakın dedi

e1
e1 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 06/10/2007
...

Bu para teorisi için gereken kitaplar kampüsteki kırtasiyede satılıyor mu? Adları nedir ve yazarları kimdir; ayrıca fiyatları ne kadar?

Acil cevap lütfen.

MeRiÇ
User offline. Last seen 4 hafta 21 saat ago. Offline
Joined: 26/11/2007
kitaplar:

"Finansal Piyasalar ve Kurumlar (Bankalar, Diğer Finansal Kurumlar)" Frederic S. MISHKIN
ve yine aynı yazarın "Para Politikası ve Teorisi" kitaplarından sorumluyuz. okulda tek tek satıldğını sanmıyorum çünkü liste yapıp öyle topluca alım olmuştu diye biliyorum ben. ama sen yinede okuldaki kırtasiyelere sor.

e1
e1 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 06/10/2007
...

Bu saatte cevap alabileceğimi sanmıyordum. Çok teşekkürler.

olay
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 02/07/2009
kitaplar hocada var hem de bi

kitaplar hocada var hem de bi ton. kamil hocanın odasının yanındaki odada bi hoca satıyor ismini hatırlayamadım ama kamil hocayı bulsan yada odasının yapışığındaki odayı kitapları alabilirsin ikisi 30 papel:)

öykü
User offline. Last seen 24 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 26/11/2008
merkez bankasını sitesinde

merkez bankasını sitesinde amaçlar denetleme para arzı ile ilgili hiçbir şey bulamadım ben bulmuş olan varsa lütfen yardım etsin.

scrubss
User offline. Last seen 4 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 06/02/2008
bölüm 15te parasal tabanın

bölüm 15te parasal tabanın kontrolünde T hesapları kullanılarak açıklama yapılmış bunlardan da sorumlumuyuz, gerçi açık piyasa işlemleri ile reeskont kredileri önemli olabilirde bu mevduatlardan nakde kayma ardışık mevduat yaratılması falan onlarada bakmak lazım mı kı,

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
T hesaplarını anlatmadı

T hesaplarını anlatmadı yalnız bilançonun aktif ve pasifi dedi hoca ama sanmıyorum bişi çıkıcağını

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
mb sitesinden para arzı

PARA VE BANKA İSTATİSTİKLERİNDE YAPILAN YENİ DÜZENLEMELERE İLİŞKİN DUYURU:
Uluslararası Para Fonu Parasal ve Finansal İstatistikler El Kitabı çerçevesinde üretilmekte olan para ve banka istatistiklerinin kapsamı genişletilmiş ve yapılan değişiklikler 2005 yılı Aralık ayından başlamak üzere para ve banka istatistiklerine yansıtılmıştır. Bu düzenlemeler, hem para ve sermaye piyasalarındaki gelişmeler sonucu önem kazanan finansal işlemlerin istatistiklere yansıtılması hem de Avrupa Hesaplar Sistemi 1995 ve Avrupa Merkez Bankası istatistik mevzuatına uyum amacını taşımaktadır.
Öte yandan, 2007 yılı Ocak ayından geçerli olmak üzere Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nca hazırlanan yeni Tekdüzen Hesap Planı kapsamında; para banka istatistikleri ile ilgili tablolara yeni kalemler eklenmiş, bazı finansal işlemlerde isim ve sınıflama değişiklikleri yapılmıştır.
Bugüne kadar yayımlanmakta olan istatistik sunumlarında 'parasal sektör'; Merkez Bankası ve mevduat bankalarını kapsamakta, 'Parasal Durum' ve 'Parasal Sektör Analitik Bilançosu (Para Arzı ve Karşılık Kalemleri)' tabloları bu çerçevede hazırlanarak para arzına yalnızca bu kuruluşların parasal yükümlülükleri dahil edilmekte idi.

Yeni düzenlemede:
o Katılım bankalarınca toplanan fonlar ve kalkınma ve yatırım bankalarının bazı parasal yükümlülükleri ile 'Para Piyasası Fonları' olarak sınıflandırılan B-tipi likit yatırım fonları tutarının para arzına eklenmesi nedeniyle; parasal sektör tanımı Merkez Bankası ile mevduat bankalarına ilave olarak kalkınma ve yatırım bankaları, katılım bankaları ve B-tipi likit yatırım fonlarını da kapsayacak şekilde genişletilmiştir.
o Bu kapsamda, 2005 yılı Aralık ayından itibaren katılım bankalarının verileri sisteme dahil edilmiş, mevcut sunumlarda 'diğer mali kuruluşlar' sektöründe sınıflandırılmakta olan 'kalkınma ve yatırım bankaları' da, 'bankacılık sektörü' altında izlenmeye başlanmıştır.
o Daha önce sektörel dağılımları yapılamayan 'Finansal Kiralama İşlemlerinden Alacaklar/Borçlar', 'Tasfiye Olunacak Alacaklar' gibi kalemlerin karşı sektör bilgileri ile menkul değer türlerine ilişkin reeskont verileri de oluşturulmuştur.
Yukarıda belirtilen değişiklikler parelelinde;
o Özgün Bilançolar (Mevcut tablolara ilave olarak katılım bankaları özgün bilançosu ilave edilmiştir.)
o Sektörel Bilançolar (Mevcut tablolara ilave olarak katılım bankaları ile B tipi likit fonlar sektörel bilançoları da ilave edilmiştir.)
o Parasal Durum
o Parasal Sektör Analitik Bilançosu (Para Arzı ve Karşılık Kalemleri) yeniden düzenlenmiş,
o Bankalar Durumu
o Para Arzları ile Bankaların ve Banka Dışı Mali Kesimin Mevduat Benzeri Yükümlülükleri
tabloları ise yayından kaldırılmış ve Kredi, mevduat, menkul değerler vb. tablolarına da ilgili düzenlemeler yansıtılmıştır.
Yapılan yeni düzenlemeler kapsamında mevcut para arzı kalemlerinde de önemli değişiklikler olmuştur:
o Katılım Bankaları ve Kalkınma ve Yatırım Bankalarının parasal yükümlülükleri para arzına ilave edilmiştir.
o B-tipi likit yatırım fonları para arzına dahil edilmiştir.
o M2Y içerisinde yer alan yabancı para cinsinden parasal yükümlükler vade gruplarına göre M1 ve M2 para arzı tanımları içerisinde gösterilmiştir.
o Tüm para arzı kalemleri, bankalararası işlemler hariç olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu kapsamda, repo işlemleri yoluyla sağlanan fon tutarından B-tipi likit yatırım fonları ile yapılan repolar çıkartılmıştır.
o Mevcut sunumda, .Resmi Mevduatlar (Vadeli/Vadesiz). ve .Diğer TCMB Mevduatı. içerisinde yer alan merkezi yönetime ait mevduatlar M3 para arzı tanımından çıkarılıp, karşılık kalemleri içerisindeki .merkezi yönetim mevduatı. kalemine dahil edilmiştir. Merkezi yönetim dışında kalan ve mevcut sunumda M3 içerisinde yer alan diğer genel yönetim mevduatları (yerel yönetimler ve sosyal güvenlik kurumları) ise vade gruplarına göre M1 ve M2 içerisinde gösterilmeye başlanmıştır.

Bu kapsamda bugüne kadar yayınlanmakta olan M2Y, M2YR, M3, M3Y, M3YR tanımları kaldırılmış olup, 2005 Aralık ayından itibaren aşağıdaki yeni tanımlar oluşturulmuştur:

M1= Dolaşımdaki Para + Vadesiz Mevduat (YTL,YP)
M2= M1 + Vadeli Mevduat (YTL,YP)
M3= M2 + Repo + Para Piyasası Fonları

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
amaçlar ve denetimi bulamadım

amaçlar ve denetimi bulamadım mb sitesinden başka bi yerden buldum güzel anlatmış gibi

Merkez bankasının başlıca görev ve yetkileri şu şekilde sıralanabilir:
a) Banknot ihracını gerçekleştirmek.
b) Para politikasının amaçlarının ve araçlarının belirlenmesini sağlamak. Merkez bankası, para politikasını hükümetle birlikte belirlerken; bu amaçlara ulaşmak için kullanacağı araçları belirlemede bağımsız olmalıdır. Özellikle 1990’lı yıllardan itibaren, birçok ülkedeki merkez bankasının birincil amacı, fiyat istikrarını sağlamak olmuştur.
c) Devlete avans verilmesi. Türkiye’de TCMB’nin Hazine’ye verdiği avans tutarı 30 Temmuz 1997 tarihinde imzalanan Hazine – TCMB Protokolü ile kısıtlanmıştır.
d) Hazine adına bankacılık işlemlerinin yapılması.
e) Finansal sistemin istikrarının temin ve muhafaza edilmesi.
f) Para arzının kontrolü. Bu amaçla, merkez bankaları reeskont politikası, mevduat munzam karşılık oranı, açık piyasa işlemleri (APİ), selektif kredi kontrolleri, emisyon, disponibilite oranı gibi birçok araç kullanmaktadırlar.
g) Para piyasalarının düzenleyicisi olma ve gerektiğinde bankaların kısa vadeli kredi ihtiyaçlarının karşılanması.
h) Paranın, selektif kredi politikası yoluyla sektörler arasında dağılımının sağlanması.
i) Finansal alt yapı kurulmasına katkı.
j) Devletin hazinedarlığı, devletin kasası ve saymanı olma görevi.
k) Mali ve ekonomik konularda hükümete danışmanlık yapılması.
l) Ülkenin uluslararası ödeme araçlarının idaresi.
m) Para ve kredi ile ilgili istatistiklerin tutulması.
n) Ulusal paranın iç ve dış değerini korumak için gerekli önlemlerin alınması.
o) Ülkenin altın ve döviz rezervlerinin korunması.
p) Para – kredi – ekonomi ile ilgili araştırmaların sağlanması.
q) Bankalar kredi veren son mercii olma işlevi (bankaların bankası).
r) Bankalararası işlemlerde takas bankası görevinin yürütülmesi. Tüm bankaların merkez bankasında cari hesabı bulunmaktadır ve merkez bankası aracılığıyla bankalar arasında hesaplaşma sağlanmaktadır.
s) Bankacılık sistemini düzenlemek ve denetlemek. Yakın bir zamana kadar Türkiye’de de TCMB bu görevi yürütmekteydi. Ancak, 2000 yılında faaliyetlerine başlayan Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurulu (BDDK) bu görevi TCMB’den devralmıştır. Uluslararası Takas Bankası (Bank of International Settlement – BIS) bütün ülkelere bankacılık sistemini düzenleyen ve denetleyen bu tür özerk kurumları oluşturmalarını önermektedir

öykü
User offline. Last seen 24 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 26/11/2008
duygu süpersin çoook

duygu süpersin çoook teşekkürler

türküdostu
türküdostu kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 05/02/2008
mavi kitap hangisi yeşil

mavi kitap hangisi yeşil kitap hangisi..ismlerini yazabilecek bir arkadas warmı

türküdostu
türküdostu kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 05/02/2008
mawi kitap hangisi yeşil

mawi kitap hangisi yeşil kitap hangisi isism isim yazabilecek bi arkadas warmı

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
yeşil kitap para

yeşil kitap para teorisi-politikası mavi kitap da finansal piyasalar ve kurumlar

n.ipek
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/02/2009
araçlar

merkez bankasının kullandığı araçlardan 1. ve 3. hangisiydi acaba not alamamısım onlarıı..

scrubss
User offline. Last seen 4 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 06/02/2008
Para arzının kontrolü. Bu

Para arzının kontrolü. Bu amaçla, merkez bankaları reeskont politikası, mevduat munzam karşılık oranı, açık piyasa işlemleri (APİ), selektif kredi kontrolleri, emisyon, disponibilite oranı gibi birçok araç kullanmaktadır.

qwerty
User offline. Last seen 2 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2006
kırtasiyede 7 sayfalık not

kırtasiyede 7 sayfalık not var bu sırada.

ceyn
User offline. Last seen 13 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 07/09/2007
arkadaşlar emisyonu bulan var

arkadaşlar emisyonu bulan var mı siteden? ii çalışmalar

olay
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 02/07/2009
ahali bu MB olayı tam olarak

ahali bu MB olayı tam olarak nasıl oluyor. hoca MB sitesinde tarihçeyi mi soracak(bence bunu sorması saçma:); para azrı sunumundaki yeni düzenlemeyi mi soracak yoksa yetkilerini mi soracak. en mantıklısı para arzının yeni düzenlenmesini sormasıdır. bunun hakkında görüşü yada bilgisi olan?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
Mb sitesinden emisyon

Emisyon nedir? Emisyon hacmini belirleyen ekonomik göstergeler nelerdir?
Kelime anlamı olarak emisyon; çıkarmak, yaymak, ihraç etmek, dolaşıma sokmak gibi anlamlara gelmektedir. Bir ülkede kağıt para, tahvil ve bono, hisse senetleri gibi değerlerin ilk kez piyasaya sürülmesine emisyon denir.
Emisyon hacmi ise, Merkez Bankası tarafından ihraç edilen (piyasaya sürülen) banknotların toplam tutarını ifade etmekte, "Tedavüldeki Banknotlar” olarak da adlandırılmaktadır. Bu paralar ya bireylerin elinde, ya da bankaların kasalarında nakit olarak tutulmaktadır. Emisyon hacmi temel olarak bireylerin para talebi tarafından belirlenmektedir. Para işlem, ihtiyat ve spekülasyon amaçlarıyla talep edilmektedir. İşlem güdüsüyle para; ödemelerde gereksinim duyulduğundan, ihtiyat güdüsüyle para; beklenmedik gereksinmeler dolayısıyla, spekülasyon güdüsüyle para ise kâr fırsatları nedeniyle talep edilir. İşlem ve ihtiyat amaçlı para talebi bireylerin gelir düzeyi tarafından belirlenirken, spekülasyon amaçlı para talebi faiz oranları tarafından belirlenmektedir. Bu kapsamda, bireylerin gelirlerindeki artış ve/veya faiz oranlarındaki düşüş para talebini ve dolayısıyla emisyon hacmini artırmaktadır. Para talebini etkileyen bir diğer faktör, enflasyonda gerçekleşen veya gerçekleşmesi beklenen değişmelerdir. Bir ekonomide enflasyon ne kadar yüksekse, para talebi o kadar düşük gerçekleşecek, bu da emisyon hacminin daralmasına neden olacaktır. Enflasyon bekleyişlerinde bozulma da, bireylerin ellerinde daha az para tutmak istemelerine neden olarak emisyon hacmini azaltacaktır. Bunlara ek olarak, para teknolojisindeki gelişmelere bağlı etmenler de bireylerin para talebi üzerinde belirleyici olmaktadır. Örneğin, kredi kartı kullanımının artması para talebini azaltmakta ve bu da emisyon hacmini daraltmaktadır.
Emisyon hacminin bir diğer belirleyicisi ise emisyon arzıdır. Merkez Bankasının para politikaları uygulamaları kapsamında gerçekleştirdiği çeşitli işlemler emisyon arzı üzerinde etkili olmaktadır. Bu kapsamda, Merkez Bankasının açık piyasa işlemleri ile Devlet İç Borçlanma Senetlerini alıp satması, ihaleler ve/veya doğrudan müdahaleler yoluyla döviz alıp satması, zorunlu karşılık oranlarını değiştirmesi gibi işlemler emisyon arzını etkileyerek emisyon hacmi üzerinde belirleyici olmaktadır.
Emisyon gerektiren kriterler nelerdir?
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanununun 36. maddesi uyarınca;
- Ticari senet ve vesikaların reeskonta ve avansa kabulü işlemleri,
- Açık piyasa işlemleri,
- Altın ve dövizle ilgili işlemler
emisyon gerektiren kriterler arasında yer almaktadır
Enflasyon hedeflerini sadece Merkez Bankası mı belirlemektedir?
Enflasyon hedefleri Merkez Bankası ve Hükümet tarafından birlikte belirlenmektedir. Ancak, söz konusu hedeflere ulaşılmasında uygulanacak para politikasını ve kullanılacak para politikası araçlarını belirleme yetkisi yalnızca Merkez Bankasının sorumluluğundadır. Bir diğer deyişle, Merkez Bankası araç bağımsızlığına sahiptir.

taksim
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 10/04/2009
finansal piyasa

arkadaslar finansal piyasa ve kurumlar kitabının hangi bölümlerinden sorumluyuz

drop
User offline. Last seen 4 saat 36 dk ago. Offline
Joined: 03/10/2007
3. ve 5. bölümler

3. ve 5. bölümler

ceyn
User offline. Last seen 13 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 07/09/2007
teşekkürler duygu :)

teşekkürler duygu :)

Necooo
User offline. Last seen 36 hafta 2 saat ago. Offline
Joined: 08/05/2009
Duygudan istek :)

Yaa duygu rica etsem şu kanun bölümünden falan önemlı gözuken var mı gözune ??

santo
santo kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 5 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 09/09/2007
teşekkürler duygu.

teşekkürler duygu.

keremkarakus
keremkarakus kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 36 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/10/2007
para teorisi

hocanın soru tarzı hakkında bilgisi olan varmı ?

taksim
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 10/04/2009
drop

teşekkürler drop

gokce
User offline. Last seen 36 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 30/09/2007
ya kısaltamıyorum çok uzun

ya kısaltamıyorum çok uzun m.b.sının sitesinde...

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
kanun kısmı yokmuş para arzı

kanun kısmı yokmuş para arzı ve emisyon önemli bence

n.ipek
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/02/2009
mb

tarihinide ezberlicekmiyiz acabaa???

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
kuruluşundan da sorumluyuz

kuruluşundan da sorumluyuz gene bilmekte yarar var ama para arzını özellikle vurguladı gene de diğer yerlere de bakalım tabii bi de para arzı çıkmazsa başım ağrımasın:)

türküdostu
türküdostu kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 05/02/2008
duygu para arzı kısmının ve

duygu para arzı kısmının ve merkez bankasının diğer önemli kısmının adresini kopyalayabilirmisi

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
http://www.tcmb.gov.tr/yeni/i
duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
para arzı bu şekilde

para arzı bu şekilde görülmüyo sanırım o yüzden ben gene de koyuyorum bizimle ilgili kısmı

Yapılan yeni düzenlemeler kapsamında mevcut para arzı kalemlerinde de önemli değişiklikler olmuştur:
o Katılım Bankaları ve Kalkınma ve Yatırım Bankalarının parasal yükümlülükleri para arzına ilave edilmiştir.
o B-tipi likit yatırım fonları para arzına dahil edilmiştir.
o M2Y içerisinde yer alan yabancı para cinsinden parasal yükümlükler vade gruplarına göre M1 ve M2 para arzı tanımları içerisinde gösterilmiştir.
o Tüm para arzı kalemleri, bankalararası işlemler hariç olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu kapsamda, repo işlemleri yoluyla sağlanan fon tutarından B-tipi likit yatırım fonları ile yapılan repolar çıkartılmıştır.
o Mevcut sunumda, .Resmi Mevduatlar (Vadeli/Vadesiz). ve .Diğer TCMB Mevduatı. içerisinde yer alan merkezi yönetime ait mevduatlar M3 para arzı tanımından çıkarılıp, karşılık kalemleri içerisindeki .merkezi yönetim mevduatı. kalemine dahil edilmiştir. Merkezi yönetim dışında kalan ve mevcut sunumda M3 içerisinde yer alan diğer genel yönetim mevduatları (yerel yönetimler ve sosyal güvenlik kurumları) ise vade gruplarına göre M1 ve M2 içerisinde gösterilmeye başlanmıştır.

Bu kapsamda bugüne kadar yayınlanmakta olan M2Y, M2YR, M3, M3Y, M3YR tanımları kaldırılmış olup, 2005 Aralık ayından itibaren aşağıdaki yeni tanımlar oluşturulmuştur:

M1= Dolaşımdaki Para + Vadesiz Mevduat (YTL,YP)
M2= M1 + Vadeli Mevduat (YTL,YP)
M3= M2 + Repo + Para Piyasası Fonları

türküdostu
türküdostu kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 05/02/2008
saol duygu

saol duygu

Any
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2007
biri hocanın soru tarzını

biri hocanın soru tarzını sormuş daha önce bu derse başka bi hoca geliyomuş oyüzden ilk biz görücez soru tarzını:) ama derste hep yorum soracağını söyledi ve sorular birbiriyle bağlantılı olacak dedi

Baha
Baha kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 16 hafta 9 saat ago. Offline
Joined: 19/11/2007
Not

Adam akıllı not tutan var mı? Varsa hoca hangi konuların üzerinde durmuş paylaşabilir mi?

theSAVER
User offline. Last seen 6 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 24/12/2007
merkez bankasının kuruluşu

merkez bankasının kuruluşu tarihçesi mevzuatı ve para arzını nasıl kontrol ettiğine dair link verebilecek arkadaş var mı yada buraya kopyalayabilcek?

SinemaTor
SinemaTor kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 22/12/2006
bende kitap da yok 3-5

bende kitap da yok 3-5 sayfalık da dandik diye tahmin ettigim bi notcuk var kirtasıyeden aldıgım.. birtek saglam veri mb sitesi var.. gecen sene vizeden 10 aldıgım için finale gırmeye tenezzul etmeyıp bırakmıştım :) peki şimdi internetten araştırabilmek adına, hani o ikinci soruyu kapsayabilecek konulardan önemli birkaçını ya da ünite adını vb yazabilecek kitaplı/kitapsız yiğit arkadaş var mıdır :) ?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
ıs-lmden grafik gelebilir

ıs-lmden grafik gelebilir para talebi konusundansa yorum şeklinde bi soru gelebilir gibime geliyo hoca hatta son ders ıs grafiğini anlatırken sınavda sorym mi bunu gibisinden bişi demişti bilginiz olsun

Batu Berk
Batu Berk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 23 hafta 2 gün ago. Offline
Joined: 12/09/2008
FED ile MB nı

FED ile MB nı karşılaştırabilecek var mı??

ceyn
User offline. Last seen 13 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 07/09/2007
2 tane soru 2side yorum

2 tane soru 2side yorum olucak demedimi arkadaşlar bu durumda grafikten nasıl bi soru sorabilirki? fikri olan varmı?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
mbından para arzı çıkarsa

mbından para arzı çıkarsa grafikten de faizler düşerse diyebilir ben sadece hocanın dediklerini dedim ayrıca bu benim düşüncem belki gelir belki gelmez ama para talebi ve ıs-lm önemli ayrıca yorum gelicek tamam öyle dedi ama bu iki konu dışında yorum sorusu sorabiliceği pek yer yok

n.ipek
User offline. Last seen 6 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 05/02/2009
hoca sanki lm yok demişti..

hoca sanki lm yok demişti..

şirine
şirine kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 03/07/2009
arkadaslar karar verın hoca

arkadaslar karar verın hoca lm ı işlemedı demıstınız okulda sımdık lm cıkarmı cıkmazmı:Syardmcı olun

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
2.öğretimde hoca 22.üniteyi

2.öğretimde hoca 22.üniteyi bitirdi lm'i de işledi

Any
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2007
lm var grafiğini bile çizdrdi

lm var grafiğini bile çizdrdi nası oluştuğunu falan bu ıs-lm grafikleri kitapta yok yani olanlarn dışında da çizdrdi hoca makro kitabndakinden çizdik o 4lü olanları ama lm biras farklıydı işlem ihtiyat ve spekülatif amaçlı fln olduğu gösterldi. duygunun dediği gibi grafik sorabilir grafik üstünden de yorum yapılır ztn..

ugurartuk
ugurartuk kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 25/10/2007
Arkadaşlar Eğer ıs-lm gelırse

Arkadaşlar
Eğer ıs-lm gelırse grafiklerin tamamını isteyecektir.Ve bu grafikler üzerinde tahvil talebi ,tahvil arzı vb. durumlardaki değişmeleri göstermemizi ve soruya göre uygun politika biçiminde yorumlayacağımız bir soru gelebilir.
Merkez banksının para arzı sunumunun değiştiğinden ve bunun önemli olduğundan defalarca bahsetti.Eğer siteden falan bulamıyorum diyorsanız googledan mahfi eğilmezin ''para arzı sunumu değişti''başlığı altında bulabilirisniz.
Son birşey daha FED'in yapısı ve görevleri önemli derim ben inşallah kazasız belasız iyi bir sınav olması dileğiyle.
BAŞARILAR HERKESE...

called_inferno
User offline. Last seen 13 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 17/09/2007
mb ile ilgili soyle faydalı bisi buldum ama

isteyenler bi baksın sesli olarak anllatımı fln var duz okumadan iyidir

link baya bi uzun cıkıo egitim sayfası ana linkininde adresi mb anasayfasıyla aynı gozukuo ana sayfadan--)insan kaynakları--)TCMBe-tanıtım sekmelerini tıklarsanız her kırmızı baslık sesli videolu canlı bi anlatıma yonlendırıyor faydalı olabilir

http://www.tcmb.gov.tr/yeni/e-egiti...

olay
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 02/07/2009
soru1: para arzı yeni sunumu

soru1: para arzı yeni sunumu soru2 ISLM grafikleri ile ilgili yorum. kanaatimce. hoca son derste söyledi ISLM ilgili güzel soru olur die:)

gokce
User offline. Last seen 36 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 30/09/2007
1.öğretimlere ne soruldu

1.öğretimlere ne soruldu yazan olursa seviniriz arkadaşlar!

gokce
User offline. Last seen 36 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 30/09/2007
1.öğretim sorular 1)m.b.

1.öğretim sorular
1)m.b. amacı görevlerı para arzı sunumu değişikliği
2)tahvil arz talep grafiği mi ne varmıs yorumlayın dıyormus sanırım net soruyı öğrenemedım..

ozge_paya
ozge_paya kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 31/12/2007
2ci soruyu öğrenebilen var mı

2ci soruyu öğrenebilen var mı lm grafiğinden mi bahsediliyor?

duygu_88
duygu_88 kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 06/11/2007
mavi kitaptan 5.ünitedeki

mavi kitaptan 5.ünitedeki grafik sayfa 96

olay
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 02/07/2009
grafiği verip yorumlayın

grafiği verip yorumlayın diyorsa iyi ama grafik çizmek sorun olabilir bize de MB yetkilerini sorabilir hatta aynısını da sorabilir iyi bir hocaya benziyor:)

kadırga
User offline. Last seen 2 hafta 8 saat ago. Offline
Joined: 27/10/2007
i = REFe =( F-P ) / P die

i = REFe =( F-P ) / P die bısey vermıstı tahvıl arzı tahvıl talebı bı de tahvıl fıatlarını vermıstı su formule gore de piyasa faiz oranını bulun bı de pıyasayı yorumlayın dedı . bı de tahvıl arz-talep grafıgını cızın dedı .

olay
User offline. Last seen 4 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 02/07/2009
REFe:beklenen

REFe:beklenen getiri
F:iskontolu tahvilin nominal değeri
P:iskontolu tahvilin satın alma fiyatı

Chal
Chal kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 18/09/2007
aynı sorular mı soruldu

aynı sorular mı soruldu 2.öğretimlere ?

Any
User offline. Last seen 15 hafta 1 gün ago. Offline
Joined: 19/11/2007
sorular farklıydı. 1)mb nin

sorular farklıydı.
1)mb nin amacı ve para arzı artışını kontrol etmek için kullandığı araçlar ve para arzı sunumundaki değişkliği ele alarak açıklayın tarznda bişe.
2)frıedmanın miktari teorisi, keynesin likidite tercih teorisi ve bunun grafiği ancak grafik kitapta yok hoca derste çizdirmiş

will
User offline. Last seen 5 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 01/05/2009
final

arkadaşlar final hakkında bilgisi olan var mı? nelere çalışıcaz? kaç soru olucak? yine mb türünde soru gelecek mi acaba?

meurault_
User offline. Last seen 2 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 22/01/2010
arkadaşlar kitaptan hangi

arkadaşlar kitaptan hangi bölümlerden sorumluyuz?

Chal
Chal kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 1 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 18/09/2007
kitaplardan hangi bölümlerden

kitaplardan hangi bölümlerden sorumlu olduğumuz söyleyebilecek var mı bütünleme için ..

mertalll
mertalll kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 23 dk 1 saniye ago. Offline
Joined: 26/01/2008
bu başlık vize başlığı

bu başlık vize başlığı arkadaşlar http://www.miibf.com/yazi/2010/para... bu başlığa yazın lütfen sorularınızı?