You are hereForum / Sınavlar / Dersler / İktisat Bölümü / 2006 - 2007 / 2. dönem / Finaller / Sermaye Piyasası ve Portföy Yönetimi

Sermaye Piyasası ve Portföy Yönetimi


121 replies [Son gönderi]
editör
User offline. Last seen 9 hafta 3 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006

Sınav Tarihi / Saati :

1. Öğretim
15 Haziran 2007 Cuma / 10:00

2. Öğretim
15 Haziran 2007 Cuma / 16:30

Sınav hakkındaki sorularınızı bu başlık altında sorabilir, birbirinizle bu başlık altında yardımlaşabilirsiniz.

* Dikkat : Eğer 1. öğretim ile 2. öğretim arasında farklar varsa lütfen sorunuzu sorarken hangi öğretimden olduğunuzu belirtiniz.

çeTin
User offline. Last seen 2 years 26 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
?

Derse giren varmı hiç? nası olacak sınav??

bleachers
bleachers kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 32 hafta ago. Offline
Joined: 20/04/2007
evet arkadaşlar

yardımlarınızı bekliyoruz.

onurbora
onurbora kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 4 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
duvar kardeeş yaardım eder

duvar kardeeş yaardım eder bize işallah:) bide kitabı almadan sanırım bu dersi geçemeyeceğimi 20 vizeyle kanıtladım..biri şu kitabın ismini yazarsa sevinirim..

quarizma
quarizma kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 19 hafta ago. Offline
Joined: 20/01/2007
Gürel konuralp - Sermaye

Gürel konuralp - Sermaye Pıyasaları
alfa yayınları

DuVAr
DuVAr kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 32 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006
Arkadaşlar, iktisat

Arkadaşlar, iktisat binasındaki fotokopiciye bıraktım notu. kitaptan bazı yerlerden sorumluyuz. zaten sınavda vize sonrasından sorumluyuz. notun arkasında nerelerden sorumlu olduğumuz da yazıyor. kitabın fotokopisini edinirsen rahat edersin.

unknown_user
unknown_user kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 50 hafta ago. Offline
Joined: 06/06/2006
Eyvallah DuVAr, bi

Eyvallah DuVAr, bi yanlışlık sonucu seçtiğimiz bu dersten geçeriz inşallah, teşekkürler.

onurbora
onurbora kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 4 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
aa kitabın fotokopisini

aa kitabın fotokopisini nerden bulucam duvar,,sen onuda bıraksaydın keşke onur bora parasını verecek alıcak de ben 2 katını verecem söz:D kalırsam okul uzuyoda:S gitmişler bilgisayar kalktığı için bunu vermişleryerine bana işe bak..

noname
noname kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 20 hafta ago. Offline
Joined: 24/06/2006
yardım lütfen

Kitaptan sorumlu oldugumuz kısımların fotokopisi malesef fotokopicide yok bu kısımları fotokopiciye bırakıbilecek birisi bırakırsa cok sevinirim....

comba
User offline. Last seen 1 yıl 29 hafta ago. Offline
Joined: 22/06/2006
büdü

arkadaşlar ben sınava giremedim hoca ne sordu bi de bütünlemeyle ilgili konuşan var mı aranızda ne soracakmış

HaYDaR
HaYDaR kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 7 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 24/06/2006
:(

final sorularını da yazsanız yeterli olur,ben de girmedim sınava

DuVAr
DuVAr kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 32 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006
1. bilanço ve gelir

1. bilanço ve gelir tablosu vermiş. oradaki verileri kullanarak istediğin formülü yazıp oranları buluyorsun.
2. PD/DD ve F/K oranlarının ne amaçla kullanıldığını yazın.
3. Endüstri analizinde borsa karını mıydı neydi onunla ilgili bilgi verin.
4. hisse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir şey var.
5. 3 aylık mevduata % 50 faiz, yıllık mevduata %61 faiz getiren iki durumdan hangisini tercih edersiniz?
(2. öğretim )

HaYDaR
HaYDaR kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 7 hafta 4 gün ago. Offline
Joined: 24/06/2006
^^

[quote=DuVAr]1. bilanço ve gelir tablosu vermiş. oradaki verileri kullanarak istediğin formülü yazıp oranları buluyorsun.
2. PD/DD ve F/K oranlarının ne amaçla kullanıldığını yazın.
3. Endüstri analizinde borsa karını mıydı neydi onunla ilgili bilgi verin.
4. hisse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir şey var.
5. 3 aylık mevduata % 50 faiz, yıllık mevduata %61 faiz getiren iki durumdan hangisini tercih edersiniz?
(2. öğretim )
[/quote]
DUVAr arkadaşım teşekkür ederiz,klavyene sağlık.

comba
User offline. Last seen 1 yıl 29 hafta ago. Offline
Joined: 22/06/2006
teşekkürler duvar

hemen yetiştin imdadımıza duvar sağolasın

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
1.öretimlere ne sormuş

1.öretimlere ne sormuş bilen kimse yok mu???

quarizma
quarizma kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 19 hafta ago. Offline
Joined: 20/01/2007
nerdeyse aynı sorular var.

nerdeyse aynı sorular var. şimdi net hatırlamıyorum ama
c w tim deki sorular 1-2-4ve5. sorular problem olanların rakamları farklı
olacak şekilde sordu.

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
kazık mıydı sınav bana

kazık mıydı sınav bana mı oyle geldi?ilk soruda net kar rakamını vermişmi sol altta yoksa ben mi dikkat etmemişim:s

lover
lover kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 24 hafta ago. Offline
Joined: 23/06/2006
valla

valla geyik vardır ya çalışılsa yapılır vs. diye. bu sınav için geçerliydi bence bu. bütün haftanın sınav stresi kümülatif olarak tepesine binince insanın ipin ucunu kaçırabilior baya bi. sadece 1 soru yapılamazdı sanırım sırf nottan çalışılsa onun dışında hoca sölediklerinin dışında pek bişi sormamış (hatta o 1 soruyu da kitaptan filan okuyun demiş sanırım).
Hobilerim: Klavyeden ülkeyi kurtarmak (çok yaygın bi hobi), sütü kutudan içmek, karpuzun göbeğini yemek, otobüs sörfü yapmak, polis kılığına girip eylemcileri coplamak, yaralı parmaklara işemek, bankadan kredi çekip bankayı satın almak...

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
1.soruda hangi formulleri

1.soruda hangi formulleri kullandınız?

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
kitap lazım

hanımlar beyler sınavı iyi geçen geçeceğine inanan yada sonuçlar açıklandıktan sonra geçen arkadaşlardan biri bana kitabını verebilirse sevinr.çünkü 4.sınıfım vermem kazım bu dersi büyük ihtimal kalıcam ..kırtasiyede de kalmamış kitap en kötü getirebilirse fotokopi çektiririm....büyük sevaba girersiniz :) cevap verirsenz sevinr yoksa ben artık başka yollar denicem:(

onurbora
onurbora kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 4 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
kitapta sorumlu olduğumuz

kitapta sorumlu olduğumuz yerlerin fotokopisi iktisat binasindeki kırtasiyede var ebe ,,bende bugün aldım,(kitap fotokopisi aynen)2,150 ytl

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
sadasd

orda sınavda sorduğu PD/DD ve F/K oranları falan va mı kardeş?ben yok diye biliyorum..

jumble
User offline. Last seen 3 years 10 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
hocanın 2.öğretime

hocanın 2.öğretime yaptığı neydi öyle!!!
hiç bir sınav için bunu söylemedim,çünkü sorular hemen hemen yakın geliyor ve herkesin dediği gibi 2.eğitimin 1.eğitimden soruları alıp fikir oluşturma gibi bir şansı var.
ama bu sınav gerçekten ADALETSİZDİ!

lover
lover kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 24 hafta ago. Offline
Joined: 23/06/2006
he

he git hemen hocaya da söle bunları olur mu ? büt.ü farklı sorsun... sen ne karşılaştırıosun bizi ? sen bizim olmadığımızı farz et. malum iktisatçısın model kurabilirsin ;) ben şahsen bundan kalacam. ama soruları alıp da geçen arkadaşlar geçti diye senin sınavını mı etkileyecek bu ? hiç anlamıyorum. bu sitede 2. öğretim kadar soru paylaşanını da yardım edeni de görmedim (yardım eden 1. öğretim arkadaşlarımızı tenzih ederim)... adalet istiyorsan para politikası sorularına bakabilirsin ;)
ayrıca iktisat politikasını da aynı sorular çıkıyor diye hocaya gammazlayıp tam tersi sorular çıkmasını sağlayan zihniyet de eminim çok zevk almıştır. nedir bu çekememezlik hiç anlamıyorum zaten. kalıyorsan kendine kalıorsun bana mı kalıorsun ? git ona göre çalış.

Hobilerim: Klavyeden ülkeyi kurtarmak (çok yaygın bi hobi), kabeyi buz pateniyle tavaf etmek, öss ye girenlere korna çalarak eşlik etmek, bankamatiklerden makbuz alarak ağaçları katletmek, sinek ilacı sıkarak serinlemek..

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
%30 aylık fazi %60 yıllık

%30 aylık fazi %60 yıllık faiz var.siz olsanız hagisini tercih edersiniz diye bir soru vardı..bud biz formul falan kullanacakmıydık yoksa yorum mu yapacaktık..
ben kullanabileceğimiz 1 fomul olmadığı için yorum yaptım:) %30 aylık faizi tercih ederim dedim.siz ne yaptınız?sorunun cevabı ne olacak???
son soruda endüstri analizi falan birşey vardı (borsa karı falan demiş duvar)/onda ne yazacaktık?
bunları bilen varsa yada ne yaptığını yazan olursa bende bilirim geçip geçemeyeceğimi.hepsinden geçtm şu ana kadar bi bu sallantıda:(

DuVAr
DuVAr kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 32 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006
Borsa karı yazan soruya ben

Borsa karı yazan soruya ben endüstri analizini yazdım. Ama diğer arkadaşlar endüstri yaşam eğrisini yazmışlar.
3 aylık faiz oranı %50 olanlı soruda; ben her ikisinin de aylık bazda faizini ele aldım. Aylık olarak hangisi daha çok getiriyorsa onu tercih ettim. Doğru mudur yanlış mıdır sınavlar açıklanınca göreceğim :S

noname
noname kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 20 hafta ago. Offline
Joined: 24/06/2006
Valla ben bu dersi 3. kez

Valla ben bu dersi 3. kez alan birisi olarak söylüyorum o faiz sorusunu gecen yılda sormuştu ve cevap yıllık %60 cıkıyordu bende herkes gibi aylık % 30 yapmıştım ama maalesef yanlıştı bu yuzden bu yılda alıyorum bu dersi haberiniz ola... kısaca gecen yılki kitapta onun formulü vardı ama ben bulamamıştım....

lover
lover kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 24 hafta ago. Offline
Joined: 23/06/2006
hemen

hemen hesaplim. aslında o soru şöle oluor. 3 aylık mevduata yıllık %50 faiz ve yıllık %61 faiz. yani 3 ayda %50 kazanmıorsun. bunu açıkladıktan sonra...
elimizde 100 lira olduğunu varsayalım:
100 x %50 = 50 (yıllık) 50 / 4 = 12.5 (3 aylık kâr)
112.5 x %50 = 56.25 /4 = 14.0625 (6 aylık kâr)
126.5625 x %50 = 63.28125 / 4 = 15.8203125 (9 aylık kâr)
142.3828125 x %50 = 71.19140625 / 4 = 17.7978515625 (12 aylık kâr)

142.3828125 + 17.7978515625 = 160.1806640625 (3 er aylık faizlerin 1 yıla tamamlanması sonucunda bileşik faizle beraber ele geçen kâr)
yıllık olan ise 100 liradan 61 lira kâr getirir yıllık ve denklemde yerine koyarsak (evet burda bilerek uçuyorum ;))
161 > 160.1806640625
bir açıköğretim dersimizin daha sonuna geldik. öğretmenler günü için altınlarınızı aşşağıdaki adrese postalayabilirsiniz ;)

Hobilerim: Klavyeden ülkeyi kurtarmak (çok yaygın bi hobi), kabeyi buz pateniyle tavaf etmek, öss ye girenlere korna çalarak eşlik etmek, bankamatiklerden makbuz alarak ağaçları katletmek, sinek ilacı sıkarak serinlemek..

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
hoca bu ne ya! bıyl ebir

hoca bu ne ya! bıyl ebir şey derste veya kitapta var mı?nasıl geçeriz böyle uçuk sorular soracaksa!

"hemen hesaplim. aslında o soru şöle oluor. 3 aylık mevduata yıllık %50 faiz ve yıllık %61 faiz. yani 3 ayda %50 kazanmıorsun. bunu açıkladıktan sonra..."
demişsin..şimdi nasıl hesapladık.3ayda %50 kazanmıyorsun demişsin nasıl yani!

lover
lover kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 24 hafta ago. Offline
Joined: 23/06/2006
yau

bu arada bu tamamen benim hesabım. kitapta filan yok. ya 3 ayda %50 kazanmıorsun. zaten öle kazansan kafadan dersin %50 faiz daha fazla getirir diye. bu kadar basit soru sorar mı yau hoca :D yani dio ki senin parana 3 ay boyunca "yıllık" %50 faiz uygulanacak. yani bütün yıllık faizi hesaplıcaksın. ve bu faizden kazanacağın karın sadece 3 aylığı senin olacak. yani 100 lira koydun yıl sonunda 50 lira karın oluor dimi ? bunun 4 te biri 3 ay lık faiz kazancına tekabül ettiği için 4 e bölüyoruz bu faiz kazancını bölece 3 aylık faizi buluoruz. bu da 12.5 oluor. 3 ayda 12.5 faiz kazancını da demin anlattığım gibi üst üste koya koya bileşik faiz var çünkü. hesaplıyorsun.
yani her 3 ayın sonunda tekrar faize atıyorsun paranı. ama 3 aylık kazanç elde ediyorsun. bilmem anlatabildim mi =) idare et :P
Hobilerim: Klavyeden ülkeyi kurtarmak (çok yaygın bi hobi), kabeyi buz pateniyle tavaf etmek, öss ye girenlere korna çalarak eşlik etmek, bankamatiklerden makbuz alarak ağaçları katletmek, sinek ilacı sıkarak serinlemek..

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
Örnek

Örnek : Yıllık %12 faizle bankaya yatırılan 1,000 YTL’nın 5 yıl sonraki değeri bileşik faizle ne olur?
1000x(1+0,12)*=1.762 (burda * 5 )

Para aynı faizle altı aylık mevduata yatırılırsa 5 yıl sonraki değer ne olur?
1000x(1+0,12/2)* =1.790,85 (burdada * 10 oluyor )""yani altı aydan bir yılda 2 faiz yatmış oluyor5x2=10""

##bu şekilde olacak sanırım..dahası olamaz çünkü..ve burdaki hesaplamalar yıllık faizi seçmemizin avantajlı olduğunu gösteriyor(hocanın verdiği değerlerle de)...

. Endüstri analizinde borsa karını mıydı neydi onunla ilgili bilgi verin. tam olarak bununda cevabı verilirse geçeriz artık sanırım bütten:)

Erencoach
User offline. Last seen 3 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 27/11/2006
sinav aciklandi

arkadaslar her iki egitim sinav sonuclari aciklandi ve uzulerek belirtmek isterim ki sinav sonuclari genel olarak cok iyi degil gecenleri tebrik ediyorum bute kalanlar bol sans

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
arkadaşları birileri cevap

arkadaşları birileri cevap verebilir mi? ff dd falan onlar kitap fotokopilerinde var mıydı???
kaldım tek derse giricem lütfen!!

Yıllık %12 faizle bankaya yatırılan 1,000 YTL’nın 5 yıl sonraki değeri bileşik faizle ne olur?
1000x(1+0,12)*=1.762 (burda * 5 )

Para aynı faizle altı aylık mevduata yatırılırsa 5 yıl sonraki değer ne olur?
1000x(1+0,12/2)* =1.790,85 (burdada * 10 oluyor )""yani altı aydan bir yılda 2 faiz yatmış oluyor5x2=10"" bide bu doğrumu bilmiyorum...

birde hocanın bilanço haricinde sol altta verdiği net kalemler neydi? net satşlar net kar mıydı? yazarsanız sevinirm

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
Acil 2. Öğretim

Arkadaşlar rica etsem biri bana, kitap veya kitap fotokopisini ve sınavda ben hariç herkeste olan formül kağıdını ulaştırabilir mi? Veya bunları nerden edinebileceğimi söyleyebilir mi? 8. senem olduğu için durum kritik, kaydımın silinmesini istemiyorum, yardımcı olursanız sevinirim.

unknown_user
unknown_user kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 50 hafta ago. Offline
Joined: 06/06/2006
Duyduğum kadarıyla kitap

Duyduğum kadarıyla kitap fotokopisi, fotokopicide varmış. Ders notu da duruyodur orda. Sen hariç herkeste olan formül kağıdı, birileri tarafından dağıtılan bir şey değil zaten. Kendin alıyorsun kitap fotokopisini ve notları eline, sınavda kullanacağın formülleri yazıp sınavda bakıyosun. Kolay gelsin.

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
hocayla konuştuk büt

hocayla konuştuk büt hakkında..finalin aynısını,veya sabahçıların final sorularını veya karma soracağını söyledi...ama soruların cevaplarını tam bilmediğim için yine çalışmam gerekicek...

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
hocayı nasıl buldunuz ya,

hocayı nasıl buldunuz ya, helal walla...sabahçıların soruları da biliyorsundur sen:) bi yazıversen be..inşala aynı sorular çıkar bak..çalışmicam diğerlerine..

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
arkadaşlar ilk soruda hangi

arkadaşlar ilk soruda hangi formulleri kullandınız yazabilirmisinz rica etsem.gene aynı hesapları verir sanırım..hesaplamak için toplama çıkarma falan yapacakmıyız yoksa direk rakamlar verilmişmiydi ör: satılan maliyeti ile kısa dönem borçlar diye..yoksa ör, kısa dön borçları bulmak içn bazı hesapları falan toplamamız mı gerekecek?
birde son soruya cevap neydi___????

ancelotti
ancelotti kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 49 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
2.öğretim final soruları

ilk soruda hoca demiş en fazla 5 tane bende yukarıdaki bilançoda bulunan ve formule koyabileceğim (toplam kar,birim maliyet,brüt kar gibi) hesapları aldım.bu şekilde 5 tane bulup yapıyosun.bitane soru zaten notlarda var problem tarzı formulde yerine koyuyosun.f/k lı bi yorum sorusu vardı onu bilmiyom.faiz sorusu vardı %61 felan...bide evreler vardı(olgunlaşma,büyüme felan) hepsi bu :P kolay gelsin....

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
kantindeydi,orda

kantindeydi,orda yakaladık.vallahi kendi ağzıyla söyledi aynılarına çalışın,5 tane de formül yazın kağıda sınavda da onları yaparsınız dedi 1.soru için..sabahçıların sorularını yazan olursa çok iyi olur...

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
inşallah ya! sabahçılar

inşallah ya! sabahçılar tırt walla.kimse yazıyor

zeynep şen
User offline. Last seen 3 years 12 hafta ago. Offline
Joined: 27/02/2007
sözel olarak ne sormuştu

sözel olarak ne sormuştu 1.ve 2.öğretime hatırlayan var mı??

akustik
akustik kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 11/12/2006
arkadaşlar sabahçıyım

arkadaşlar sabahçıyım ama hatırlamıyorum ne sorduğunu.zaten 20 dakkada çıkmıştım başka sınavım var diye. bilen birileri mutlaka yazsın sabahçılardan soruları..

quarizma
quarizma kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 19 hafta ago. Offline
Joined: 20/01/2007
sabahçıların da soruları

sabahçıların da soruları aynı idi.
sadece sayısal sorularda sayılar farklı idi.

başarılar..

1. bilanço ve gelir tablosu vermiş. oradaki verileri kullanarak istediğin formülü yazıp oranları buluyorsun. ( Aynen)
2. PD/DD ve F/K oranlarının ne amaçla kullanıldığını yazın.( aynen)
3. Endüstri analizinde borsa karını mıydı neydi onunla ilgili bilgi verin.( farklı olabilir hatırlamıyorum)
4. hisse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir şey var.(Sadece sayılar farklı)
5. 3 aylık mevduata % 50 faiz, yıllık mevduata %61 faiz getiren iki durumdan hangisini tercih edersiniz?(Sadece sayılar farklı)

Sanırsam böyle idi

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
1.öğrtmlerde işleyen

1.öğrtmlerde işleyen teşebbs değerini sordu bide sözel olarak

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
saolasın

oh be biri çıktı soyledi yani he!!!

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
1.eğitimlerden soruları

1.eğitimlerden soruları yazacak olan yok mu??

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
tamam ya pardon şimdi

tamam ya pardon şimdi gördüm yazıldığını:)

sprewell
User offline. Last seen 2 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
bütünlemeyede yanımızda

bütünlemeyede yanımızda formüllerle girebilrcekmiyiz?

aymet
User offline. Last seen 3 years 12 hafta ago. Offline
Joined: 27/09/2006
2. sorunun cevabı...

2. PD/DD ve F/K oranlarının ne amaçla kullanıldığını yazın.( aynen)

---

Bu sorunun cevabini yazabilir misiniz acaba?

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
1. öğretmlerdeki

1. öğretmlerdeki dividantlı soruyu yapan biri vrmı?????????

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
2. PD/DD ve F/K oranlarının ne amaçla kullanıldığını yazın.

bu sorunun cevabı nedir arkadaslar cidden ya F/ K nin ne demek oldugunu bile bilmiorum..

ayrıca bilanco sorusunda hangi formülleri kullanacagız? bilenler lütfen yazsın hepsini :)))))

makropaşa
makropaşa kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 11 hafta ago. Offline
Joined: 18/11/2006
.

Bildiğim kadarıyla F/k; faiz kazanç oranı=Piyasa fiyatı/hisse başına fiyat (kitabı olan varsa hisse senetleriyle ilgili bölümü aktarsa bu soruya tam puan alırsınız...(formülle beraber 1-2 paragraflık bir yer-yanlışım varsa da düzeltsin)

Bilanço sorusunda kullandığım formüller: özsermaye karlılık oranı,toplam sermaye karşılığı,faiz karşılama oranı,toplam varlıkların devir hızı (ders notunda mevcut hepsi)

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
cok tesekkur ederim.

makropaşa cok saol,sadece bu formüller midr yani sen bunları yapıp mi gectin bu 2 soruda??
bende kitap yok bazı bölümlerin fotokopisi var ama sayfa kaç oldugunu bilmedgm için bakmadım. kitabı olan biraz aktarabilir mi acaba bu F/K ve PD/DD hakkında?

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
yardım..

Arkadaşlar sınavda yanımızda bulunması gereken formül, tablo vs. ne olduğunu yazar mısınız? bu dersi geçmem lazım, kaydım silinecek, zor durumdayım yardım edin.

İlm kesbiyle pâye-i rif'at
Bir hayâl-i muhâl imiş ancak
Aşk imiş her ne var âlemde
İlm bir kıyl ü kâl imiş ancak

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
fiyat kazanc carpanı

yoksa bu F/K da demek istenilen sey fiyat kazanc carpanı=piyasa fiyatı /pay basına düşen kar(PBK) mıdır???

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
F/K ve PD/DD

F/K Çarpanı ; Fiyat / Kazanç Oranı = Piyasa Fiyatı / Hisse Başına Kazanç (sf:213)
PD/DD Çarpanı ; Piyasa Değeri / Defter Değeri Oranı = Özsermaye Piyasa Değeri / Özsermaye Defter Değeri (sf:219)

İlm kesbiyle pâye-i rif'at
Bir hayâl-i muhâl imiş ancak
Aşk imiş her ne var âlemde
İlm bir kıyl ü kâl imiş ancak

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
tesekkurler cok..

seaco.

sprewell
User offline. Last seen 2 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
ne amaçla kullanılıyo

ne amaçla kullanılıyo bunlar?

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
orası mechul..

henüz söleyen biri cıkmadı malesef.. kitabı olan birileri sölese keske de ögrensek

jasmin
jasmin kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/11/2006
HADİ ÇÖZELİM

Madem hoca aynı soruları soracağını söyledi o zaman sitede çözelim arkadaşlar. Zaten 1 ve 2. öğretimin ortak soruları da var.

Bilenler, sabahtan beri çalışanlar, Elinde kitap veya kitap fotokopisi olanlardan soruları çözmelerini rica etsem çok mu şey istemiş olurum?

Hayır bilsem valla ben çözücem...

demophobia
User offline. Last seen 2 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
+1

+1

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
katılıorum

..
kitabı olanlar bi yazsa ya hadi noluuuuur

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
PD//DD: 1. Defter

PD//DD:
1. Defter değerinin,dier ölçütlerle nazaran daa istikrarlı ve piyasa fiyatı ile karşılaştırmada daa sezgisel bir ölçüt oluşturması
2.Aynı muhasebe standartlarını kullanan benzer firmaların karşılaştırılmasnda düşük/aşırı değerlenmiş olanlarn belrlenmesnde daa sağlıklı sayılabilir.
3.Zarar eden firmalarda ya da (-)akımına sahip firmalarda defter değerinin kullanımı yoluyla bir değer tespiti yapmak mümkündür.

F/K:
Hissesenedinin sağladığıher 1 brmlik kazanç için yatırımcıların ödemeye razı oldukları fiyatı ifade eder.

sprewell
User offline. Last seen 2 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
çok çok teşekkürler

çok çok teşekkürler emeğe saygı

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
1.öğrtmlerde şöle bi

1.öğrtmlerde şöle bi soru vardı
KAZ AŞ'nin hissesenedi değeri 1200 TL'dir.Gelecek yılın beklenen dividantı 60 TL'dir.Dividant büyüme oranı yılda %5 ise beklenen getiriyi hesaplayınız?BEklenen getiri %14 ise gelecek sene için dividant büyüme oranını bulunz?
bu soruyu yapan biri vrsa ltfn yazablrmi nasıl yapıldğnı!!!!!!!!!!!!1

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
V=Dsıfır (1+g) /k-g ve ya

V=Dsıfır (1+g) /k-g ve ya V=Dbir / k-g

ile cözülmüo mu o soru?
beklenen getiri dedigi seyle karlılık oranını mı kastetmiş onu anlamadım???

DuVAr
DuVAr kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 32 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006
1. öğretimlerin soruları

1. öğretimlerin soruları benim not ettiklerim kadar (başkasının yalancısıyım :)

- Dividantlı bir soru varmış. Hisse senedini vermiş. Dönemlik getirisini istemiş.
- Anüiteyle bir soru. Notlardaki 10.000 $'lık soru sanırım.
- Fiyat kazanç oranı, PD/DD
- Bilanço vermiş. Oranları istemiş.
- Hisse senedinin değerleme modellerinden iştirakler ( olmayabilir de) açıkla.

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
1.öğrtmlerde işleyen teşebbs değerini sordu bide sözel olarak!!

işleyen teşebbüs mü soruldu yoksa iştirakler mi yahu karar verin arkadaslar yani:)

DuVAr
DuVAr kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 32 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 04/06/2006
yanına olmayabilir de diye

yanına olmayabilir de diye not da ekledim. Emin değilim

kim
User offline. Last seen 1 yıl 47 hafta ago. Offline
Joined: 08/04/2007
dividantlı soruyu çözecek olaaan parmak kaldırsınnn

evet evet selin haklı 1. öğretimlerin dividantlı sorusunu biri çözmeliiiiii

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
ewt haklıyım onu biri

ewt haklıyım onu biri çzsn:)ewt o formülle çözülüo ama neyn ne oldğu belli diiil bende onu anlamadm ki işte

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
hisse senetlernde bilanço

hisse senetlernde bilanço üzernden tanımlanan değer kavramlarını sordu 4 tane işte bide işleyen teşebbsü açıklayn dedi

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
işleyen teşebbüs???bilen

işleyen teşebbüs???bilen varsa yazabilir mi?

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
selin o soruyu biliyosan

selin o soruyu biliyosan tamamen yazar mısın??4 tane olan..

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
ben yazıyım..

nominal deger,defter degeri,tasfiye degeri,işleyen tesebbüs degeri.

sprewell
User offline. Last seen 2 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
3. Endüstri analizinde

3. Endüstri analizinde borsa karı peki bunun ne olduğunu bilen?

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
aaaaaaa

- Hisse senedinin değerleme modellerinden iştirakler nerde bu kitapda???
attın kuyuya bi taş kaçtın duvar:)
selin in soruyu çözüyorum ama birisi daha çözsün de yanlıuş olmasın

sprewell
User offline. Last seen 2 years 28 hafta ago. Offline
Joined: 27/06/2006
3. Endüstri analizinde

3. Endüstri analizinde borsa karı nerde yaw?? borsa karı olduğuna eminmisiniz?

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
k yı 10 buldum

beklenen getiriyi yani. beklenen getiri yi k die düşündüm formüldeki.1200=Dbir \ k-g formülünden 1200=60\ k-0.05 ten k=10 cıktı dgru mudr?? g yi de 0.09yine aynı formülden bu sefer k yerine 0.14 ü koyup, buldum.dogru mudur? yani ben Dbir li formülü kullandım gelecek yıl dedgii için soruda.Dsıfır lı mı kullanılacaktı yoksa??

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
ya işte bende blmiormda

ya işte bende blmiormda yapan bri ykki doru yada yanlş desn saol ynedee

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
bişy diil

evet ya biri daha cözsün arkadaslar

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
spark sen 1.öğrtm misn

spark sen 1.öğrtm misn 2.öğrtm mi bide bu soruyu bölemi yaptn sınavda geçtn mi kaldnmı noldu yani:)

emus
User offline. Last seen 4 years 29 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
Arkadaslar su meşur selinin

Arkadaslar su meşur selinin sorusu olayını yapabilen biri varsa halletsek???

Bende cozememiştim sınavda

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
dividant büyüme

dividant büyüme oranı=g=karpayındaki büyüme oranı =0,05
beklenen getiri=k=karlılık oranı=?

D1= 1200 dersek k=10 çıkar ki ilk yzdığım eşitlikler doğru ise..

birde böyle bir sorudan kimse bahsetmemişti...son gece soyluyorsunuz aferin walla 1.öğretimlere..allahtan 2.öğretimiz ya hale bakkk!!!!sorularıda 2.öretimlern çözmesi ilginç

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
tmm sparkta böle yapmştı

tmm sparkta böle yapmştı dorudr inş bu

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
ben 1.ögretimim

ben de büt e kaldım, bu sorum dgruydu sadece böle yapmıştım yani. bu soruda gecmiş derse Dsıfır lı formülü gelecek derse de Dbir li formülü kullanacaz di mi ??

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
işleyen teşebbüs

işleyen teşebbüs değerini yazacak yok muuuuu???

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
ewt glb öle spark

ewt glb öle spark

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
evet öyle gelecek değeri

evet öyle gelecek değeri derse d1 olarak yazıyosun d sıfırı 1+g ile çarpmana gerek kalmıyo yani..

selin
User offline. Last seen 3 years 31 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
tmmdr saolnn:)

tmmdr saolnn:)

cem
User offline. Last seen 2 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
Endüstri analizinde borsa karı

Endüstri analizinde borsa karı nedir arkadaşlar?

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
arkadaşlar bizim oran

arkadaşlar bizim oran hesapları (ilk soruda bilançoda) direk değerler verilmiş mi? yani ben pek muhasebeden anlamam...yoplama falan yapıp ole mi buluyoruz onları yoksa değerler direk ismen cismen verilmiş mi?
Kısa Süreli Borç Oranı= Kısa Süreli Borç / Toplam Borç
ör burda kısa süreli borçlar, toplam borç fln diye direk vermişmiydi hoca<!--break-->

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
güzel...

güzel soru: )

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
birde notlarda say:4 de

birde notlarda say:4 de 1000lira nominal değerli tahvilde diye başlayan bir soru var onuun formulu nedir ya kafayı yicem!!!!!!!!!!!

turkuazz
turkuazz kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 18 hafta ago. Offline
Joined: 15/06/2006
işleyen teşebbüs değeri

firmanın faaliyetlerini sürdürürken hisse başına bulacağı değeri ifade eder. bu değer tasfiye değerinde olduğu gibi tüm varlık değerinden tüm borçlar düşürüldükten sonra kalan tutarın hisse senedi sayısına bölünmesiyle hesaplanır. ancak buradaki fark toplam fark değerinin belirlenmesinde yatmaktadır. tasfiye değerinde varlıkların zorunlu satışıyla elde edilecek değer toplam varlık değerini belirlerken, işleyen teşebbüs değerinde tüm varlıkların cari piyasa değeri dikkate alınmakta ve bu değere firmanın itibarını, pazar payını, markasının piyasadaki imajını ifade eden şerefiye değeri de ilave edilmektedir. işleyen teşebbüs değeriyle hisse senetlerinin maksimum değeri belirlenmektedir.

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
aaaaaaaaaaaaa

birde notlarda say:4 de 1000lira nominal değerli tahvilde diye başlayan bir soru var onuun formulu nedir ya kafayı yicem!!!!!!!!!!!

comba
User offline. Last seen 1 yıl 29 hafta ago. Offline
Joined: 22/06/2006
arkadaşlar gelecek yılın

arkadaşlar gelecek yılın dividant büyüme oranı 0,05 diyor .. bu beklenen dividant/hisse senedi değeri yani 60/1200 = 0.05 değil midir ? burdan 1200 * 1.05 / 0,14- 0,05 sonuç da 14000 çıkıyo.. yanlış mıyım?

turkuazz
turkuazz kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 18 hafta ago. Offline
Joined: 15/06/2006
4. sayfa

onun formülünü ben de bulamadım.ama sanırım bu soruya göre 4. yılı yani genel olarak son yılı,faiziyle toplayıp işleme sokuyor. lakin neden bölüyoruz bilmiyorum !'^+

turkuazz
turkuazz kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 18 hafta ago. Offline
Joined: 15/06/2006
???

endüstri analizinde borsa karı nedir arkadaşlar ? !'^+

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
walla bunuda cevabı

walla bunuda cevabı yok..zaten yanlış geçirilmiş bir sorruydu o..alakasız olarak gördüm ben ama bazı arklar ona endüstri hayat eğrisini çizmişler...daha zorlama o konuyu bilen çıkmaz:)

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
evet

nedir harbiden bilen yok mu ? yani soru anlaşılmıo ki..

turkuazz
turkuazz kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 18 hafta ago. Offline
Joined: 15/06/2006
~~~

kitaptan baktık ama bulamadık . lakin bu denli bütten ve sıcaktan sebep görememiş olabiliriz lakin gören varsa paylaşsın lakin kalmadı takatimiz !'^+ bir de yine görememiş olma ihtimalimizi işin içine katıp söölüyorum;hisse senetlerine bilanço üzerinden tanımlanan değer kavramları nedir ?

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
hisse senedi deger kavramları

nominal deger,defter degeri,tasfiye degeri,işleyen tesebbüs degeri.

turkuazz
turkuazz kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 18 hafta ago. Offline
Joined: 15/06/2006
ups

yukarda yazdığını yeni farkettim hem özür hem teşekkür !'^+

comba
User offline. Last seen 1 yıl 29 hafta ago. Offline
Joined: 22/06/2006
arada kaynadı

siz emin misiniz çözümünüze? öyle olsa bile k 10 çıkmıyor ki çıkmaması lazım yüzde değer olmalı

arkadaşlar gelecek yılın dividant büyüme oranı 0,05 diyor .. bu beklenen dividant/hisse senedi değeri yani 60/1200 = 0.05 değil midir ? burdan 1200 * 1.05 / 0,14- 0,05 sonuç da 14000 çıkıyo.. yanlış mıyım?

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
valla max budur

selinin sorusu;
valla max budur artık...yapacak bişi yok ınu yazmaktan başka..tabi sorunun sayılarla falan tam olarak buraya yazıldığına da emin değiliz..1.öğretmden 1arkadaş soyledi yalnızca ..diğerleri de teyit ederse uraşalım birz daha ama ne dakar olur daha bilmiyorum...

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
bence böle..

k 10 diil 0,1 cıkıomuş ya prdon. V=Dbir \k-g den; V=1200, Dbir= 60, g=0.05 yerine koyuldugunda k=0.1 cıkıo.

spark
User offline. Last seen 2 years 33 hafta ago. Offline
Joined: 05/06/2006
comba

sen neden 60 i 1200 e bölüosun anlamadım cdden ??

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
yardım 1. soru

Arkadaşlar ben hala 1. soruda verilen bilançoyla napıcamızı anlamadım. Biri bana tane tane anlatabilir mi? tam olarak ne yapmamız lazım soruyu cevaplamış olmak için?

İlm kesbiyle pâye-i rif'at
Bir hayâl-i muhâl imiş ancak
Aşk imiş her ne var âlemde
İlm bir kıyl ü kâl imiş ancak

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
faiz sorusu

An = Ao (1+i)üzeri n (yıllık faiz için)
efektif Yıllık Faiz = [1 + (kote edilen yıllık faiz / m)]* - 1 (*=m)
m=faizin yıl boyunca kaç kez hesaplanacağı

İlm kesbiyle pâye-i rif'at
Bir hayâl-i muhâl imiş ancak
Aşk imiş her ne var âlemde
İlm bir kıyl ü kâl imiş ancak

seaco
seaco kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 08/01/2007
...

İlm kesbiyle pâye-i rif'at
Bir hayâl-i muhâl imiş ancak
Aşk imiş her ne var âlemde
İlm bir kıyl ü kâl imiş ancak

onurbora
onurbora kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 4 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
birinci öğretimlerden

birinci öğretimlerden çıkan biri eve gelir gelmez soruları yazarsa çok makbule geçer berbat okulumun güzel arkadaşları

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
yazarlar artık

arada 6 saat var..bekliyoruz

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
1.soruda örneğin bi

1.soruda örneğin bi formül yazıcaksın:borçluluk oranı=toplam borç/toplam varlıklar...
sonra bilançodan bunları bulup yerine yazıcaksın(toplam varlık bilançonun aktiflerinin hepsinin toplamı demek)
sonra çıkan sonucu yorumlayacaksın ...mesela % 4o çıktı diyelim borçluluk oranı..
işletme toplam varlıklarının % 4o lık kısmını borçlarla,geri kalan % 6o lık kısmını özsermayesiyle karşılıyo.bu iyi bir sonuçtur....gibi

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
1.öğretimlerin soruları

1.öğretimlerin soruları finaldekilerle aynıymış..sanırım 2.öğretim sorularıda finaldekilerle ayn olacak.sanırım deil eminim de bişi olursa bana gelmeyin:)
*****%30aylık %61 yıllık faiz sorusu tam olarak böyle olacak...
Örnek : Yıllık %12 faizle bankaya yatırılan 1,000 YTL’nın 5 yıl sonraki değeri bileşik faizle ne olur?
1000x(1+0,12)*=1.762 (burda * 5 )

Para aynı faizle altı aylık mevduata yatırılırsa 5 yıl sonraki değer ne olur?
1000x(1+0,12/2)* =1.790,85 (burdada * 10 oluyor )""yani altı aydan bir yılda 2 faiz yatmış oluyor5x2=10""
*****
finaldeki son soruda firma hayat eğrisinin yorumları yazılacak....

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
soruda 5 yıl fln demiyo ki

soruda 5 yıl fln demiyo ki neden böyle yapıyoruz.

forthelife
forthelife kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 21 hafta ago. Offline
Joined: 11/02/2007
tamam tamam anladım sağol

tamam tamam anladım sağol sorular için

cem
User offline. Last seen 2 years 30 hafta ago. Offline
Joined: 07/04/2007
isse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir

Hisse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir şey var.

Arkadaşarlar bu soruyu nasıl cozucez?Notlarda bu soruya benzer bir soru nerede var?Lutfen yardımcı olun bu dersten gecmem lazım

_ebe_
_ebe_ kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 4 years 2 hafta ago. Offline
Joined: 02/07/2006
2.öğretim

2.öğretim soruları...
soru 2: Hisse senedinin fiyatı 5,500 ytl. %10 luk kar var. % 15 reel bir şey var vs.. sonucu 110,000çıkıyor..
soru 3: yıllık faiz 1.610 aylık faiz 3aylık faiz:1.601 yani 1610>1601 yıllık faizi seçeriz..
bunlar doğrudur değil mi?

onurbora
onurbora kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 3 years 4 hafta ago. Offline
Joined: 28/06/2006
faiz sorusu efektif hesaptan

faiz sorusu efektif hesaptan yapılacaktı,hocayada sordum evet zaten öle yapılacak dedi [1+0.5/4]* *=4 tür buna göre 3 aylık mevduat 60 küsür çıkıyo yani 61 den küçüktür,ben yalnızca sabah baktım kitap özetine bu sorunun aynısı farklı sayılarla vardı siz nası bulamadınız alla aşkına yorumlarda hep farklı çözmüşsünüz bu soruyu

elezer
elezer kullanıcısının resmi
User offline. Last seen 2 years 27 hafta ago. Offline
Joined: 04/06/2006
bu kadar

bu kadar çok asistan olur mu bir sınavda yaw !!!

rest in peace