Türkiye Ekonomisi

Sınav Tarihi / Saati :

1. Öğretim
1 Aralık 2006 Cuma / 11:00

2. Öğretim
1 Aralık 2006 Cuma / 15:20

Sınav hakkındaki sorularınızı bu başlık altında sorabilir, birbirinizle bu başlık altında yardımlaşabilirsiniz.

 

  • Dikkat : Eğer 1. öğretim ile 2. öğretim arasında farklar varsa lütfen sorunuzu sorarken hangi öğretimden olduğunuzu belirtiniz.

__________________________

Tükenmez Kalem

Arkadaşlar USA hoca sınavı tükenmez kalem ile yaptırıyor eğer bu huyunu değiştirmediyse. Bunun öğrenci için dezavantajı sınavda yarattığı vakit kaybıdır. Çünkü yanlış yazıp silme şansınız yok. Üstünü karalanız iğrenç bir görüntü ortaya çıkacak vsvs. Ama bunun da kolayı var. Belki bazıları biliyordur ama benim yeni farkına vardığım silinebilir tükenmez kalemler.

Benim bildiğim iki marka var.

  • PAPER MATE - ERASER MATE 1,5 YTL civarında piyasada http://www.papermate.com/sanford/co...
  • PILOT FRIXION Bunun fiyatı 3 YTL. http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=15225&productid=ofisfrx07

Her iki kalemi de deneme amaçlı olarak aldım mavi renklerde. PAPER MATE'in ile yazarken ara ara kesilmeler olabiliyor. Ama yazısı PILOT'a göre daha koyu. PILOT'la yazarken ise kesilme falan söz konusu değil. Sadece renk olarak biraz daha açık ama sorun değil. Benim tercihim PILOT FRIXION'dan yana.

Gerçi ben bunu sınavı geçen sene geçtim. Maksat sizi tükenmez kalem işkencesinden kurtarmak ;)

11 kullanıcısının resmi
-

harika :)

_ebe_ kullanıcısının resmi
çok sağ ol

Crowlee demiş ki:

Arkadaşlar USA hoca sınavı tükenmez kalem ile yaptırıyor eğer bu huyunu değiştirmediyse. Bunun öğrenci için dezavantajı sınavda yarattığı vakit kaybıdır. Çünkü yanlış yazıp silme şansınız yok. Üstünü karalanız iğrenç bir görüntü ortaya çıkacak vsvs. Ama bunun da kolayı var. Belki bazıları biliyordur ama benim yeni farkına vardığım silinebilir tükenmez kalemler.

Benim bildiğim iki marka var.

  • PAPER MATE - ERASER MATE 1,5 YTL civarında piyasada http://www.papermate.com/sanford/co...
  • PILOT FRIXION Bunun fiyatı 3 YTL. http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=15225&productid=ofisfrx07

Her iki kalemi de deneme amaçlı olarak aldım mavi renklerde. PAPER MATE'in ile yazarken ara ara kesilmeler olabiliyor. Ama yazısı PILOT'a göre daha koyu. PILOT'la yazarken ise kesilme falan söz konusu değil. Sadece renk olarak biraz daha açık ama sorun değil. Benim tercihim PILOT FRIXION'dan yana.

Gerçi ben bunu sınavı geçen sene geçtim. Maksat sizi tükenmez kalem işkencesinden kurtarmak ;)

aralarında seçim yapamamıştım arkadaşım çok sağ ol :)

sınavda çok yazıp

sınavda çok yazıp sallamayın valla 15den yüksek alamazsınız bildiğiniz takdirde çok yazmanızın bi sorun yok ama vize notları herkesin 15-35 arası olur moraliniz bozulmasın en geç bütünlemede sizi kurtarır kitapları da son dk alın çünkü geçen sene son hafta baskı yeniletip 20 sayfa koydurttu ve o sayfalardan sordu baya mağdur etti bizi ama neyse ki geçirdi bütte

edessa kullanıcısının resmi
tükenmez kalemle sınav

tükenmez kalemle sınav yapmanın mantığı nedir ya...

fatih kullanıcısının resmi
Allah Allah... :)

Tükenmez kalemle sınav ve silinebilen tükenmez kalem bulma telaşı...ne garip :)
Hocanın vardır bi bildiği demek gerekiyor yoksa strese girip ders calısmayı unutabiliriz
stresten erken yaşlılık falan...


__________________________

Fatih KANSOY

Gøkberk kullanıcısının resmi
bunu bilir bunu söylerim.

Türkiye Ekonomisi'nde işe yarayan standart tavsiye, vize, final, büt. hepsinde işe yarar. 

http://www.marmara-iktisat.com/yazi/turkiye-ekonomisi-4-sinif#comment-1072 

Geek United : ASosyal, APolitik, AKompüter

__________________________
gÖkberkcan.com : yazım yanlışı yoktur

eski kullanıcısının resmi
+

Belirtilen sayfa numaraları farklı olabiliyor (her yıl belirtilen kitapların içeriği ve/veya yazı karakteri değiştiği için sayfa sayısında da değişim oluyor) Fakat sınava bu sorulardan çalışmak çok faydalı olacaktır.

Not: Üst sınıflardan kitap aldıysanız, bu kitapların yenisi çıkmış mı diye kontrol etmek gerekli.

 

__________________________

eskiden, eskiden...

Lenin - Stalin???????

Gøkberk demiş ki:

Türkiye Ekonomisi'nde işe yarayan standart tavsiye, vize, final, büt. hepsinde işe yarar. 

http://www.marmara-iktisat.com/yazi/turkiye-ekonomisi-4-sinif#comment-1072 

Geek United : ASosyal, APolitik, AKompüter

Kastettiğin Lenin gibi düşünüp Stalin gibi yazmaksa arkadaşların kafasını pek karıştırmayalım bence.Zira bu şekilde kendi içinde tutarsız olacağın için muhtemelen 10 ya da 15 alırsın.

Gøkberk kullanıcısının resmi
..

2 görüş arasında çok açık farklar bulunmamasına rağmen (Stalinizm Leninizm'den doğmuştur) vizede (benim ve benden 1 sonraki dönemde) 25 ve üstü alan öğrenci sayısı çok fazla (10 + / -) değildi. Siz her koşulda inansanız da inanmasanız da kapitalizme sövün.

Geek United : ASosyal, APolitik, AKompüter

__________________________
gÖkberkcan.com : yazım yanlışı yoktur

uA kullanıcısının resmi
Peki

arkadaslar mavi ve siyah kitaptan kacıncı sayfalara kadar sorumluyuz acaba bilen var mı?

daisy kullanıcısının resmi
ufff

ya arkadaşlar bu tükenmez kalem işi de nerden çıktı? derslerde böyle bir şeyylenmedi...geçen sene mi vardı böyle bir şey yoksa söylemeden sınav anında mı söylenecek acaba?

yardım

 Arkadaslar okulu uzatmış ve okulla hiç alaksı olmayan birisi olarak yardım istiyorum!!

türkiye ekonomisi nin kitapları kaç tane nerden bulabilirim ve de sınav kaçıncı sayfaya kadar sorumluyuz?

O sayfa numaralı kağıtlara fazla güvenmeyin

Çünkü öyle sorular soruyor ki iki konuyu birleştirip yazmaniz gerekiyor şablon gibi soru 1 tane çıkıyor diğer iki soru da dediğim gibi çıkıyor.

Tavsiyem kitabı hikaye okur gibi hızlı bir şekilde okumaniz olacak inanın sınavdan sonra ya ben doğru dürüst bir şey yazmadım diyeceksiniz ama sonucunuz 70 üstü bir şey olacak.(çünkü doğruları uzatmadan yazmış olacaksınız).

Geçen sene sınavda kağıdımın arkasının yarısı boştu ve etrafıma bakındığım da millet 2. kağıda geçmiş harıl harıl yazıyordu ama ne yazık ki o arkadaslar 35 i geçemediler.(bildiğim kadarı ile)

 

 

__________________________

|^^^^^^^^^^^^^^|
|___Monatarist_____|''|";, ___
|____...______=====|'|__|..., ]
"(@ )'(@ )***|(@ )(@ )*****(@ )

iki kitaptanda inönü

iki kitaptanda inönü dönemine kadar sorumluyuz

 

_ebe_ kullanıcısının resmi
inönü dönemi ne demek?

inönü dönemi 1972 den sonra bırakıyor siyaseti ve 1938'den 1965'e kadar dönem dönem başbakan ve cumhurbaşkanı oluyor..inönü dönemi ne demek?

yani kitabın hangi sayfasına kadar çalışacağız tam olarak yazabilir misiniz?

uA kullanıcısının resmi
:)

ya oğlum ben sana soylerim sorguya cekme milleti allah allah :)

redeath kullanıcısının resmi
sayfa numarası

_ebe_ demiş ki:

inönü dönemi 1972 den sonra bırakıyor siyaseti ve 1938'den 1965'e kadar dönem dönem başbakan ve cumhurbaşkanı oluyor..inönü dönemi ne demek?

yani kitabın hangi sayfasına kadar çalışacağız tam olarak yazabilir misiniz?

mavi kitap 88e kadar,siyah kitap 127ye kadar

uA kullanıcısının resmi
ok

tesekkurler.

Arkadaşlar

 Arkadaslar geçirdiğim ameliyat nedeniyle bu dönem okula gelemedim kitapları okuldan nerden alabilirim  hoca kac kitap verdi  bana söyleyebilir misiniz???

uA kullanıcısının resmi
-

3 donem 3 ekonomi ve turkiyede devlet sermaye isbirliginin ekonomik politigi diye iki kitap. İktisat binasının fotokopide bulabilirsin. Ama biraz tuzlu soyleyeyim bastan:)

...

Ne yapalım mecbur alacağız artık neyse bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. Sınavlarda başarılar!!!

HaYDaR kullanıcısının resmi
FAİŞ FİYATTA

uA demiş ki:

3 donem 3 ekonomi ve turkiyede devlet sermaye isbirliginin ekonomik politigi diye iki kitap. İktisat binasının fotokopide bulabilirsin. Ama biraz tuzlu soyleyeyim bastan:)

hocamız bir de sosyalizimden bahsediyor. iki kitaba 47 YTl verdim .verdiğim para bana koymadı da asıl zoruma giden sosyalizimden bahseden hocamızın nasıl olur da kitabı diğer kitabevlerinden bulunmaz cevabı çok basit .....

kitabın yayınevi bile belli değil garanti arkadaşlarından biri matbaacı ona bastırmış kitabı maliyeti düşürmek için

ŞİRİN BABA görünümündeki TİCARİ KAPİTALİST SENİ

UTANNNN.....

 

sewal kullanıcısının resmi
vallaa dogru

v

alla dogru söylemissin, aynen katılıyorum!!!
 

USA

USA hoca kitabı kendisi bastırıyor ve gene iktisat binasındaki fotokopiciye kendi veriyor. Satılınca parasını alıyor :)

sertackirimli kullanıcısının resmi
gecen sene

soruları olan var

ben de var..

sertac kardes sorular bende var.. bi ara veririm ya da salarim..

Sorular

veron demiş ki:

sertac kardes sorular bende var.. bi ara veririm ya da salarim..

Çıkmış soruları  benimle de paylaşırsan sevınırım veron...

2. ogretim sınavı yapıldı mı?

 

   Arkadaslar sınav tarihi ne zaman 2. ogretim icin?

revolver kullanıcısının resmi
Cuma, 15:20

Cuma, 15:20

__________________________

Deniz mahkemeye düşmüş, avukatı ben olaydım.

Not:

Başlığın ilk mesajındaki tarih yanlışlığı uyardığınız üzere düzeltildi. Teşekkürler.

sertace kullanıcısının resmi
tükenmez kalem olayı (!)

arkadaşlar şimdi bu tükenmez kalem olayı kesin mi ? kesin tükenmezle mi yazacağız sınavda ? ve eğer öyleyse her kırtasiyede var mıdır bu tip kalemler... bi yardımcı olan çıkarsa çok sevinirim :))

( bu arada yukarda silinen tükenmezle ilgili bilgileri veren arkadaşa teşekkürler:) )

Sınav Soruları ve Tavsiyeler

Arkadaşlar kitaplardan habersiz biri olarak  şu saatte bana ne gibi tavsiyelerde bulunabılırsınız ?Ders notlarına mı çalışaym yoksa kitap alıp okuyayım mı :S

maledisant kullanıcısının resmi
fikirlerim ve ben :P

hocanın sosyalizmden bahsettiğini o kitaplardan nasıl çıkarabiliyorsunuz anlamıyorum. benim anlayışımda bir sorun mu var? devletçilikten bahsediyor sonra da "devletçilik sol görüşle ilgili değildir, kapitalizmin getirisidir" diyor. şimdi hoca sosyalist mi oldu? sol görüş sosyalizm midir? derste sol görüşte olduğunu veya sosyalist olduğunu söylemiş olabilir bilemiyorum ama kitaptan böyle bir çıkarım yapılabilmesini anlamıyorum.

kitapların pahalılığını ben de kınıyorum bu arada, şu an siyah kitaptayım ve aynı cümleleri söyleyip duruyor sanırım biraz düzenli yazılsa "kitap" değil "kitapçık" olurmuş bundan :P

ders notlarına gelince, sadece göz gezdirdim fakat daha çok mavi kitaptan bahsediyor, bir de kitaptan daha ince bazı ayrıntılar verilmiş. kitapta aynı lafları sürekli ettiği için özetini bulmak çok faydalı olurdu. sanki bir kırtasiyede kitap özeti gördüğümü hatırlıyorum ama fuat ercan'ın kitabının özeti miydi, bunların mı, hatırlayamıyorum.

sonuçta ders notlarını tam olarak okuyayım, buraya  "ders notu yeterli" veya "kitap daha iyi olur" derim...

rgoksel1 kullanıcısının resmi
Hoca kitapta yanlış

Hoca kitapta yanlış yorumlamaların eleştirisi üzerinde durmuş.Dediği gibi devletçilik kapitalizmin kriz dönemlerinde kapitalizmi korumak için,Yerel kapitalistler yaratmak için uygulanan politikalardır.Keynesde yıllarca devletin müdahale kavramı yüzünden sol görüş gibi yorumlandı.İşçileri koruyan haklar getirdiği için kapitalizmin altını kazıyor gibi yorumlandı ancak Keynes olmasaydı belkide kapitalizm çökerdi.Keynes işçilerin kandırılarak kapitalist sisteme entegresini çok iyi sağlamıştır.Buna bir örnekte ramazanlarda açılan iftar çadırlarıda verilebilir.Çelişkilerin keskinleşmesi engellenmiş olur bu yöntemlerle.fakirlerin ayaklanması önlenmiş olur.

Ayrıca kitapta Devletçilik uygulamalarının nasılda yükü işçilerin üzerine yüklediğini de belirtmiştir hocamız.

sewal kullanıcısının resmi
derse gırdın mı

derse gırdın mı bılmıyorum ama ılk dersıne gırmen bıle yeterdi ne oldugunu anlayıp anlamaman ıcın..! ayrıca kıtaptakı goruslerınden anlayıp bır şey demedık tabı . sence 'bana sınavda tutarlı seyler yazın gıdıp fasızmı savunurken ınsan sevgısınden bahsedersenız bu tutarsız olur, tezattır' dıyen bı hocanın gorusu nedır?? benı gorusu ılgılendırmıyor zaten ama esas tutarsızlıgı kıtap satısındakı fıyatla hoca yaparken bızden nasıl bu kadar tutarlı olmamızı bahsedıyor onu anlamadım ben...ayrıca ıstedıgı kalemler ozgunun yanındakı kırtasıyede satılıyor ama son gune kalırsan kalmamıs olabılır belkı
 

sertace kullanıcısının resmi
:)

tükenmez kalem konusundaki   "update"  için teşekkürler :)

sewal kullanıcısının resmi
ne deemek kolay gelsınn

ne deemek kolay gelsınn

sertace kullanıcısının resmi
bence de kolay gelsin:)

hepimize kolay gelsin... ben şu anda mavi kitaba başlıyorum. notları da aldım derste yazılan. toplam 30 sayfa ama açıkçası okumaya niyetim yok üşeniyorum... herhalde sadece mavi kitaptan gideceğim. kitapta ilerledikçe yorumlarımı buraya aktarırım :))

ŞaH_ŞeHRiYaR kullanıcısının resmi
...

Cümleten geçmiş olsun o zaman, madem 15-35 arası veriyor o halde çalışmaya gerek yok. Başkalarından da duydum kızın teki 05 almış vizeden o kadar çalışkan olduğu halde, finalden geçirmiş hoca. O zaman ben de adımı yazıp çıkarım, ya da en azından bildiğim birkaç şeyi yazar çıkarım. Ne gerek var? Bütün hocaların derdi bu, en az bir sınavdan rezalet not vermek. Yarısı vizede kötü veriyor finalde geçiriyor, diğer yarısı da finalde kötü veriyor, büte girip aynı kağıdı teslim ettiğimizde 50 puan yükseğini veriyor geçiriyor. Var mı böyle bir mantık yaa!!!
 
"Bir kadın bir erkeğe asla inanmaz, inanıyormuş gibi yapar..."

__________________________
"Bir kadın bir erkeğe asla inanmaz, inanıyormuş gibi yapar..."

maledisant kullanıcısının resmi
-

ben de korkuyla sınav sonuçlarımı bekliyorum açıkçası. özellikle düşük not verme veya bol puan dağıtma olayları insanın kafasını çok karıştırıyor ve moral bozuyor.

bende silinebilen tükenmez kalem var bir tane uniball signo :P ama pek güzel yazmıyor. silinebilen kalemlerin lacivertleri açık mavi yazıyor, siyahları da gri yazıyor çünkü! umarım kurşun kalemle yazarız çünkü mağdur olacak arkadaşlar olabilir, işler karışır :P

 

ben siyah kitabı okumayı yarıda bıraktım. kısa vadede (vize için) notlar ve mavi kitap yeterli diye düşünüyorum. notlarda kitaptan farklı şeyler de var bu yüzden notlara da bakılmalı sanki...

son olarak bildiğimizi yazıp çıkıyoruz zaten daha fazla ne yapabiliriz ki? bazı arkadaşlar "sallama ve konuyu uzatma" yoluna da gidiyor ama moral bozmadan bildiğini yazıp çıkmak bence en iyi yöntem. gerçi bu yöntemle pek ortalama yükseltemedim ama alttan ders olmadan 4'e geldim :P 

 

_ebe_ kullanıcısının resmi
:)))

maledisant demiş ki:

son olarak bildiğimizi yazıp çıkıyoruz zaten daha fazla ne yapabiliriz ki? bazı arkadaşlar "sallama ve konuyu uzatma" yoluna da gidiyor ama moral bozmadan bildiğini yazıp çıkmak bence en iyi yöntem. gerçi bu yöntemle pek ortalama yükseltemedim ama alttan ders olmadan 4'e geldim :P

 

 

"sallama ve konuyu uzatma"  yöntemi,felsefesi,yolu 

:)))))))))))

arkadaşlar sınavda kitap

arkadaşlar sınavda kitap açık mı?

sertace kullanıcısının resmi
keşke

keşke öyle olsaydı ama kitap açık diye bilgi almadık. ne yazık ki değil :((

uA kullanıcısının resmi
Nasıl yaa??!!

kitap acık arkadaslar kalbime inecek :)

edessa kullanıcısının resmi
uA

Kitap açık değil vizede :( Sene başındaki ilk derste final ve bütünleme açık kitap olacak demişti hoca..

uA kullanıcısının resmi
allahım

saka mı bu ya :( ben su ana kadar yanlıs biliyormusum. Şok oldum.

sertace kullanıcısının resmi
ne yazık ki..

edessa demiş ki:

final ve bütünleme açık kitap olacak demişti hoca..

maalesef açık sistem değil :( bu bilgi doğrudur, final için söyledi onu hoca..

sewal kullanıcısının resmi
kac soru sorulacagını

kac soru sorulacagını bılen var mı?
 

kitap Özeti

ya arkadaşlar bi arkadas kıtap özeti cıkarmıs onu okuyacagım kitap ille de gerekli mi ?

sertace kullanıcısının resmi
2 soru

arkadaşlar ben son derse girdim. hoca aynen şunları söyledi: " 2 soru olacak. cevapları fazla uzun olmıcak 8-10 satır olacak, o yüzden gereksiz bilgi verip laf salatası yapmayın"

umarım faydası olur, herkese kolay gelsin arkadaşlar ;)

(bu arada sdc mavi kitabı okumak yeterli mi bilen var yoksa ders notlarına da bakmamız lazım )

_ebe_ kullanıcısının resmi
siyah kitabı okudum

siyah kitabı okudum.çok fazla ayrıntıyla okumanıza gerek yok. tarihsel süreç içerisinde sermaye birikimi, devletçililk uygulamalarını ve de politikaları bilmeniz yeterli. zaten kitapta çok fazla tekrar var tamamını okursanız illlaki aklınızda bir şeyler oluşuyor

sertace kullanıcısının resmi
tarihler önemli mi ?

yaa bir şey soracağım. ben halen bu mavi kitabı okumaktayım da sizce tarihler önemli midir ? (çok özel birkaçı hariç mesela osmanlının ilk borç alması, 1.dünya savaşı gibi) bunun dışında sizce önemli midir tarihler, mesela tek tek "osmanlı hangi yıllarda borçlanmıştır" türü bi soru gelmez herhalde değil mi ?

sertace kullanıcısının resmi
akim = ?

bi de eklemeyi unuttum kitapta osmanlının 2 kez borçlandığı yıllarla ilgili "...birinci borç akim kalmıştır" diye bi ifade geçiyor. akim ne demektir bilen var ?

revolver kullanıcısının resmi
Yetersiz, verimsiz

Yetersiz, verimsiz anlamında olmalı. Miktar düşüklüğünden mi verimsiz, yerinde kullanmamaktan mı verimsiz, onu tek cümleden çıkaramıyorum.

__________________________

Deniz mahkemeye düşmüş, avukatı ben olaydım.

sertace kullanıcısının resmi
akim

revolver demiş ki:

Yetersiz, verimsiz anlamında olmalı.

bu bilgi içinde teşekkürler, sonradan gördüm :)

uA kullanıcısının resmi
bence

hic bir tarih onemli degil..Bosuna kasma onlara gereksiz yani..Akim ne demek bilmiyorum:)USA'dan inciler...:)

sertace kullanıcısının resmi
Ben tükendim, kalem tükenmedi!!

uA kardeş bilgi için sağ ol. bu arada "akim kalmıştır" sonuçsuz kalmıştır,s onlanmıştır gibi bi yoruma çıkıyor sanırım.

ya peki geçen sene, hoca tam sınav başlarken mi demişti "tükenmezle yazıcaksınız" diye, yoksa önceden belli miydi ? aslında "lafı uzatmayın, sadece bildiğinizi kısaca yazın" diyen bi hocanın tükenmezle sınav yapması mantıksız değil zaten (hoca açısından tabi)

maledisant kullanıcısının resmi
?

Bunları bırakın da GEGUSA ne demek ben ona takıldım. Sırf bu yüzden kitaplarda önsözden ileri gidemiyorum :P

josephlussen kullanıcısının resmi
bitsin de gitsek

bitsin değil mi bitsin :)

GEGUSA G=GÜLSÜM EG=GUNES

GEGUSA

G=GÜLSÜM

EG=GUNES ECE

USA=UGUR SELCUK AKALIN  :D

sertace kullanıcısının resmi
:)) gegusa!!

ehuehueheee.... bu gegusa muabbeti çok iyiymiş yaa :D

aslı sen bunu kendin mi çözdün ya da kimden öğrendin :))

bu arada nerde geçiyor ki bu gegusa, ben hiç karşılaşmadım

:)

kıtabı eşine ve kızına yazmış hoca. ilk baslarda yazıyor isimleri.

arkadaşlar sorulardan biri

arkadaşlar sorulardan biri banko  "osmanlı ekonomisi neden battı?" oluyormuş,kaynaklara  güven size kalmış :)

sertace kullanıcısının resmi
bence de mantıklı !!

unica demiş ki:

arkadaşlar sorulardan biri banko "osmanlı ekonomisi neden battı?" oluyormuş

evet mantıklı bence. ben de "ismini vermek istemeyen" bi kaynaktan osmanlı-ingiliz 1838 ticaret antlaşmasının çok önemli olduğunu duymuştum :) bu bilgiyle diğeri örtüşüyor zaten. örtüşmek fiilini de kullandım yaa, ne diyeyim kendime :DD

daisy kullanıcısının resmi
:(

valla şu durumdayken kaynaklara güvenimiz sonsuz:)

şu banko sorunun cevabının bilen varsa ve yazarsa da çok sevinirim... off offf:(

sertace kullanıcısının resmi
işe yarayabilir...

bu arada arkadaşlar bi sitede "cumhuriyetin ilk yıllarında türkiye ekonomisi" başlığı altında 6 sayfalık bi yazı buldum. bi özet mahiyetinde olabilir.

 ilgilenen varsa http://www.alicoskun.net/Publications/ADD-2003-4-72.pdf adresinden bakabilir...

Arkadaşlar geçen seneki

Arkadaşlar geçen seneki vizede iki soru vardı

1. Balta Limanı anlaşması ile alakalı

2. Buğday koruma konunu en cok kimi etkilemiştir gibi bir şey

İyi çalışın bunlara :))))

_ebe_ kullanıcısının resmi
TERS KÖŞE!!!!!!

emus demiş ki:

Arkadaşlar geçen seneki vizede iki soru vardı

1. Balta Limanı anlaşması ile alakalı

2. Buğday koruma konunu en cok kimi etkilemiştir gibi bişe

İyi çalışın bunlara :))))

ters köşe oluruz !!

Eski sorulardan

Geçen senelerden aklıma gelen sorulardan yazayım.

 

  • Senyoraj
  • Mültezim bir sınıf mıdır? Açıklayınız?
  • Balta limanı anlaşması ile ilgili birşeyler...

Bu kadar hatırlayabiliyorum malesef.

GüLCaN kullanıcısının resmi
:)

ya arkadaşlar iktisat politikasında ne güzel imece yolunu izlemiştik..bunda da öyle yapsak ne güzel olur değil mi :)

uA kullanıcısının resmi
??

ne multezimi ne senyorajı yaa:( cok daha onemli konular varken

Sorular

uA demiş ki:

ne multezimi ne senyorajı yaa:( cok daha onemli konular varken

Ben de senin gibi düşünüyordum ama bunlar karşıma çıkmış olan sorular. Hadi mültezim nedir diye sorsa eyvallah ama "Sınıf mıdır? Açıklayınız." deyince ne yazacağını şaşırıyorsun kağıda.

sertace kullanıcısının resmi
senyoraj falan

yaa peki vize konularında hiç adı geçiyor mu ki mültezim, senyoraj falan final konuları olmasın bunlar ? ya da ben mi çok tutarsız çalıştım :)) hangisi ??

Sorular

sertace demiş ki:

yaa peki vize konularında hiç adı geçiyor mu ki mültezim, senyoraj falan final konuları olmasın bunlar ? ya da ben mi çok tutarsız çalıştım :)) hangisi ??

 

Geçen sene bu ders yıllıktı biliyorsunuz. Bu sene tek dönem. Dolayısıyla geçen sene vizeye kadar işlediği konuları bu seneki vizeye kadar işlememiş olabilir. Bu sene ki ders içeriği ile ilgili bir bilgim yok. Ama geçen sene ocak ayındaki vizelerde bu tip sorular vardı.

sertace kullanıcısının resmi
mültezim falan

Crowlee demiş ki:

Geçen sene bu ders yıllıktı biliyorsunuz. Bu sene tek dönem. Dolayısıyla geçen sene vizeye kadar işlediği konuları bu seneki vizeye kadar işlememiş olabilir. Bu sene ki ders içeriği ile ilgili bir bilgim yok. Ama geçen sene ocak ayındaki vizelerde bu tip sorular vardı.

abi tamamdır sağ olasın. ben de şimdi bizim sınıftan arkadaşlarla konuştum ders notlarında geçiyormuş bunlar. ben sadece kitaba baktığım için bilememişim...

Çöküş :(

ya arkadaşlar kitap özetine güvenip kitapları almadım ,sımdı baktım kı sayfalardan 1,3,5... var ,2,4,6,... yok :) yani zurnanın zırt dediği yerdeyim :) Bi tavsiyesi olan var mı ? Sadece ders notlarım var ,yeter mı acaba ?

..

siyah kitaptan çalışan var mı?

maledisant kullanıcısının resmi
....

unica artık çok geç. yetse de yetmese de ders notlarına çalışacaksın :))

ben de şu an başlıyorum ders notlarına. biraz geç kalmışım sanki... neyse artık.

 

siyah kitap çok sıkıcı ve karışık geldi yarım bıraktım arkadaşlarımın da hiçbiri çalısmamış zaten siyah kitabı almakla hata ettiğimi düşünmeye bile başladım :P 

Vizede ben hep notlardan

Vizede ben hep notlardan soruyor diye hatırlıyorum. Finalde zaten kitap açık sınav yapılıyor. İstediğiniz kadar uğraşın sınıfta 3-5 kişi haricinde herkes 15-35 arası bir not alacak. Hocanın bir klasiğidir. Sonra finalde ya da olmadı bütte fiks 75 ile geçersiniz.

maledisant , bana da cok gec

maledisant , bana da cok gec geldı ama hani en azından bi 15 alaydık bea :D Yaradana sığınıp gireceğim artık n'apalım :))

tubi kullanıcısının resmi
çıldırmanın eşiğinin tam şeysinde..

cıldırmak üzereyim.. sabrımı sınırlarında sinir harbi yaşıyorum resmen..bu lanet olası ders hem maliye de hem de ekonometri de var arkadaşlar. hoca aynı, kitaplar aynı konu monu hepsi aynı... maliyeler salı günü oldu sınavı sorular tabiki de bende var .. dün de ekonometri aynı sınavı oldu lakin ; ekonometriden kimseyi bulamadım ortalıkta, yani sorular yok. üstelik aldığım duyumlara göre de maliyeye sorduğu sorulardan bir tanesi ekonometriye de sorulmuş. tabiki sabah-akşam soruları farklı yalnız ortak olan bir şey var ki sevgili hocam onlara da inönü dönemine kadar demiş ama iki bölüme de inönü döneminden soru sorup hayırlara vesile olmuş.. şimdi şöyle bi sorunumuz var ki arkadaşı olan atlasın lütfen bu konuya. ekonometrilerden soruları alın buraya da şey ettirin. he bir de bu sene sorulan sorular iki yıl önce de aynen sorulmuş yani şirin baba iki yılda bir aynı soruları soruyor.. maliye soruları:

 

2.ci öğretimlerin soruları 1 . ) Aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım burjuvazisine yönelik bir gelir transferinin bir veri olduğu kabul edilirse, iktisatın gelir dağılımında temel aldığı ilke çercevesinde ve gerekçeleriyle bunu açıklayınız.

2.) Milli Korunma Kanunu ( inönü dönemine ait konu )


1.ci öğretimlerin soruları

1.) 1932 de devletcilik politikaları ile sanayi burjuvazisinin desteklenmesi veri iken buğday koruma ve buğday karşılığı koruma kanunlarının kimin çıkarları doğrultusunda yapıldığını gerekçeleriyle anlatınız. ( inönü dönemi )

2.) 1913-1915 arası sanayi sayımına göre türkiyenin sanayi durumuna bakarak sanayileşmenin gercekleşip gerçekleşmediğini anlatınız.

gördüğünüz gibi iki bölüme birer tane inönü dönemi sorusu patlamış. sınavdan çıkanlarda buhran halindeydi:D

__________________________

smell of the broken story..

edessa kullanıcısının resmi
Uğur Selçuk Akalın Hocamıza Alkışlar

Bu nasıl iş ya? Tükenmez kalemle sınavlar, sorumlu olmadığımız yerden soru sormalar.. Daha ne kadar zorlayacak acaba bizi.. Derste İnönü döneminden bahsedildi mi arkadaşlar?

Acaba yaşlılık belirtileri mi bunlar diye de gelmiyor değil insanın aklına.. Hani olurya ne söylediğini unutur filan.. 700 kişi civarında insan da bundan mağdur olur.. Olur böyle şeyler ya burası Marmara..

cevaplar hakkında bilgisi olan varmı?!

maliye soruları:

2.ci öğretimlerin soruları 1 . ) Aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım burjuvazisine yönelik bir gelir transferinin bir veri olduğu kabul edilirse, iktisatın gelir dağılımında temel aldığı ilke çercevesinde ve gerekçeleriyle bunu açıklayınız.

2.) Milli Korunma Kanunu ( inönü dönemine ait konu )

 


1.ci öğretimlerin soruları

1.) 1932 de devletcilik politikaları ile sanayi burjuvazisinin desteklenmesi veri iken buğday koruma ve buğday karşılığı koruma kanunlarının kimin çıkarları doğrultusunda yapıldığını gerekçeleriyle anlatınız. ( inönü dönemi )

2.) 1913-1915 arası sanayi sayımına göre türkiyenin sanayi durumuna bakarak sanayileşmenin gercekleşip gerçekleşmediğini anlatınız.

gördüğünüz gibi iki bölüme birer tane inönü dönemi sorusu patlamış. sınavdan çıkanlarda buhran halindeydi:D

[/quote]

arkadaşlar yukarıdaki soruların cevapları hakkında bir bilgisi olan var mı? kitapları okudum ama her şey birbirinin içine girmiş. hep beraber bir el atalım bu olaya

GüLCaN kullanıcısının resmi
edessa dediğin gibi

edessa dediğin gibi burası Marmara, burda her şey olur...sınav tarihlerinin değişmesi yüzünden mağdur olanlar, saçma sapan şeyler uygulayan hocalar...ne arasan var burda...

tubi kullanıcısının resmi
yav nasıl iştir

yav nasıl iştir çözemedim. 4.cü sınıf oldum anlayamadım ben bu okulu. amaç bir şeyler öğretmek mi yoksa bizi şizofren yapmaya mı çalışıyorlar... sabrım tükeniyor valla daha bir de les var pazar gününe...

__________________________

smell of the broken story..

maledisant kullanıcısının resmi
soruların cevapları

arkadaşlar

Aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım  burjuvazisine yönelik bir gelir transferinin bir veri olduğu kabul edilirse, iktisatın  gelir dağılımında temel aldığı ilke çercevesinde ve gerekçeleriyle bunu açıklayınız. 

 şeklindeki sorudan bir şey anladınız mı, sizce cevabı nedir?

 

ayrıca

 1913-1915 arası sanayi sayımına göre türkiyenin sanayi durumuna bakarak sanayileşmenin gercekleşip gerçekleşmediğini anlatınız.

sorusunun cevabını da bilmek güzel olurdu :)) diğer ikisi hakkında biraz ders notu bilgisi sallayabilirim :P 

redeath kullanıcısının resmi
kapitalist düşmanı mıyız?

arkadaşlar soru örneklerinden 1 demet sunsanız?

özellikle de derse giren arkadaşların yorumları çok önemli bizim için...

bi de ben kitaplara şöyle bi göz gezdirdim ders notları yeterli gibi geldi bana

ayrıca hocamız yorum ağırlıklı mı soruyor

yani sınava direkt kapitalist düşmanı olarak mı girelim

ben kendisini pek sosyalist görmedim de :D

redeath cok haklı

Sınavda hangi safda yer alacağımız hakkında fikri gelen var mı ?

sertace kullanıcısının resmi
finalde kitap açık inşallah ?!!

arkadaşlar bu yoğun bilgi trafiğinin ardından kafam allak bullak oldu ve nerdeyse hiçbir şey bilmediğimi kavradım. şimdi çok önemli bi sorum var finalde kesin kitap açık olacak mı yaani hiç değilse ordan geçmemiz söz konusu olacak , bi aydınlatan olursa çok sevinirim....

tubi kullanıcısının resmi
aşa aşa aşar vergisi

1.)  Aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım  burjuvazisine yönelik bir gelir transferinin bir veri olduğu kabul edilirse, iktisatın  gelir dağılımında temel aldığı ilke çercevesinde ve gerekçeleriyle bunu açıklayınız.

aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım kesimine bir gelir aktarımıdır bunu veri kabul ederek iktisatın gelir dağılımında temel aldığı ilkeden hareket ederek bu durumu gerekçeleriyle  yorumlayınız gibi bişi oluo sanırım..

şimdi aşar  kaldrlınca mültezimlerden tarım kesimine  gelir aktarımı oluo..çünkü aşar 17 yy da uygulamaya konulması  toprakların  özelleştirilmesi demektir. önceden  mülkiyeti devlete ait olan topraklardan vergi toplayamayan devlet bunu bireyleere yani mültezimlere devredio kendiside mültezimlerden vergi alıo. tabii mültezimde  komisyoncu niteliğinde olduğundan daha fazla kazanmak için tarım kesimindeki garibana yüklenio. tabi aşar kaldırılınca  mültemizimin geliri kayboluo tarım kesimide sevinio.şimdi gelelim yoruma. aslında  aşarın kaldırıldığı dönemde tarım kesimini korumak iktisadi plan dahilinde değil . genel iktsadi plan  hafiften sanayileşme ve az bi libaral  hareketlere  ortam yaratmak. ama 1925 sonrasında  işçilerin    rejime olan  desteiğini çekmesi olayı , devletin  yeni bir toplumsal sınıfın desteiğini almasını gerektirio. zaten  kapitalizmin  temel dayanaklarından biride  sınıflaara ayrılmş bir toplumdur . üstelik  tarım kesiminden  sanayiye gelir aktarımı  yapmak gibi bi düşüncede var. çünkü  ne devlet ne özel sektör hiçbişi yapamıo elinde sermaye yok. bu şekilde tarımdan kaynak aktarımı yapmayıda düşünüo. zaten devlet istediği kadarda sanayi planı hazırlasın , hiçbirini uygulayamıo çünkü ing tic sözleşmesi ve lozan  şartları var. yani tarım her durumda  ülkenin yükünü kaldıran kesim oluo.

walla akadaşlar peq bi naçizane davranaraktan iktisadi bi dille az bi annatmaya calıştım.  kaynaklara güvenmek size kalmış :D bu arada yanlışım varsa  biliosanız  söleyinde bende öğreniiim dimi :) hadi ii çalışmalar herkese

__________________________

smell of the broken story..

sertace kullanıcısının resmi
tşkr

10'larca kişi adına teşekkürler :)

tubi kullanıcısının resmi
 1913-1915 arası sanayi

 1913-1915 arası sanayi sayımına göre türkiyenin sanayi durumuna bakarak sanayileşmenin gercekleşip gerçekleşmediğini anlatınız

1913-15 döneminde snayi hemen hemen yok gibi bişi.sadece  marmara bölgesinde dokuma- yapı- gıda üzerine  küçük bi sanayi var. Zaten halkın yüzde 90 ı tarımla uğraşıo.  Saygıdeğer devlette yine kendni akıllı zannedip tarımdan sanayiye kaynak  aktarımı yapayım dio. Ama yine  yapamıo. Çünkü  sanayiyi kıracak ne akıl  var nede para var.  Bi kere sanayi hem küçük hemde çoğunlukla yabancıların elinde. Özellikle Yahudiler ve Ermeniler baya  faal çalışıolar. İkincisi ülkede sadece  dayanıksız tüketim  malı üretilio , üretilen üç beş şeyinde hammaddesi dışardan alınıo.   dayanıklı tüketim mallarıda    hepten   ithal gelio.. hadi diolar tarıumdan sanayiye kaynak aktarım yapalım..( her fırsatta bunu yapıolar .. ) ama ne sanayi ve üretimi taşıycak ulaşım imkanı var nede maden- hammadde ..  madenler  yabancıların elinde.ulaşım demiryolları falanda yabancıların kontrolünde. Zaten 1800 lerde almanyadan para alınıp yapılmış bu demiryollarının hepsi. Onlarda babasının hayrına vermio tabi bu paraları amaç ticareti kontol altında tutmak..sonuçtada başarılılar işte.. Bu kadar dışa bağımlı bi yapı varken hala ing ticaret sözleşmesi uygulanıo. Yani  ithal mallar serbeste dolaşıo.ki zaten o sözleşme  ile  bağımsız bi politikada  uygulanamıo.. sonuç türkiyenin 80 dönemine  kadar  olduğu  gibi  sanayi politikası ellerinde patlıo.  İlerde ne oluo ;

 

 Genel olarak  1940 a kadar : şimdi dedikya hani  ticaret ve  sanayi yabancıların elinde die.  Ticareti millileştirme politikalrı  dahilinde  nüfus mübadelesi yapılıo. Ama türkiyeden gidenler hep bu ticareti elinde bulunduran  eğitimli tecrübeli kesim..  gelenlerde  eğitimsiz vasıfsız işgcü. Zaten istihdam sorunu varken, üstüne hem ticari hayatın  hepten yok olması patlıo hemde işsizlik iyice artıo.   Bu arada kapitülasyonlarda kaldırılınca limanlarda yine  tecrübesiz küçük firmalar çalışmaya  başlıo tabii maliyetler artıo. Sürüne sürüne giden ihracatda hepten düşüo. Ama kapt. İle tabiki siyasal bi bağımsızlıkta elde edioruz o ayrı bi sonuc. Şimdi ardından birde 1929 krizi patlarsa napsın dimi bu gariban ülke.  İstediği kadar sanayi planı yapsın yine gidio tarıma … sonuç  yine uygulanamayan sanayi kanunları..

 bende teşekkür ettim sertace ama yanlışım varsa düzeltin ya  :D 

__________________________

smell of the broken story..

revolver kullanıcısının resmi
2 yıl önceki

2 yıl önceki vize:

  • Devletçilik tarım aleyhine iken sanayi burjuvazisi lehine mi çalışır ?
  • Globalizasyon sürecinde rant yaratma ve aktarmadan yararlanan kesim, devlet müdahalesinin azalmasını mı istiyor ?
  • İktisadi özgürlük endeksine dayanarak neo liberal politikaların düşmanı olduğumuzu varsayıp, iktisadi ve siyasi bağımsızlığını Türkiye için yaz.
__________________________

Deniz mahkemeye düşmüş, avukatı ben olaydım.

tubi kullanıcısının resmi
hmss

hmmss.

 

1. tr de devletçilik yapılrken tarım sanayiye kanyak aktarımı için destekleniyor.. ama asıl hedef sanayi burjuvalrını yaratmak..bu yüzden sanayi burjuvazisi lehine çalışır...ama  tarımın aleyhine olduğu durumda  zaten sanayinin lehine çalışır.

2. glo. sürecinde ranttan kazanan kesim devlet müdahelesinin   ezilen kesim üzerinde yoğunlaşmasını isteyebilir. ama rant kazanan kesim küreselleşebilme açısındn devlet müdahelesini kabul etmez. ki karını devlet kontrol edemesin , yasayla önüne engel olmasın falan falan..

 

3.soruyada yorum yok walla ama ilk ikisindende emin değilim.. yokmu fikri olan?

__________________________

smell of the broken story..

tubi kullanıcısının resmi
soru didiklemesi

şimdi bu adam aynı soruları iki yılda bir soruo dedim ama şu da var ki bu sene sistem değişti ya . önceden vizeye kadar entel dantel iktisat okullarının görüşlerini ancak işleyen adam  bu sene vizeye kadar  inönü dönemine kadar geldi. burdaki kadar felsefik mide bulandırcı sorular gelmez bence.  maliye sorularına bakarsak vergi politikalarına yönelik bi soru gelmiş. birde osmanlı sorusu var.  osmanlı sanayisi ile ilgili bi soru bizede gelir ama vergi sorusu yerine  daha bi  iktisat kokulu  soru gelebeilir bence.  örneğin 1923-1929 arası devletciilik politikalrı.. etti iki soru yani :D

__________________________

smell of the broken story..

Gøkberk kullanıcısının resmi
...

2 yıl önceki vizeye girdim ancak benim vize sorum "Aşar vergisinin kaldırılması mültezimlerden tarım burjuvazisine yönelik bir gelir transferinin bir veri olduğu kabul edilirse, iktisatın gelir dağılımında temel aldığı ilke çercevesinde ve gerekçeleriyle bunu açıklayınız."  ve cevap yanlış hatırlamıyorsam "hiçbir bağı olmadığını" anlatmaktı. biz soruyu çözmeye çalışanlar kapitalizme verip veriştirmiştik. revolver'ın verdiği soruları sanki finalde çözdüm diye hatırlıyorum çünkü hocanın 3 kitabının her birinin içinde ayrıca bulunan 3 tane soru sormuştu.

Geek United : ASosyal, APolitik, AKompüter

__________________________
gÖkberkcan.com : yazım yanlışı yoktur

revolver kullanıcısının resmi
Mümkün, ancak kaynağım

Mümkün, ancak kaynağım üstüne basa basa sorduğum "Vize mi bunlar ?" sorusuna olumlu yanıt verdi. Kitabın köşesine yazmış o dönem.

Ek: İlk kaynağımın eşşek olma ihtimali yüksek, 2. bir kaynak "Abi finale benziyor bunlar" dedi. :)

__________________________

Deniz mahkemeye düşmüş, avukatı ben olaydım.

tubi kullanıcısının resmi
çıldırmanın tiktakları..

:D  bu sınav kalıcı hasar bırakacak sanırım  ... sabr sabır sabır. biri çoşku versin bari

__________________________

smell of the broken story..

sertace kullanıcısının resmi
100

sdc bu başlık altındaki 100. mesaj benim olsun diye yazdım :)))

 (bende delirdim artık sanırım, hoşgörün lütfen)

ya ben rehavete kapıldım galiba :))

Ya şu saate kadar hala çalışmadım ,çalışıpda 15 almak feci bişi olsa gerek :S Çalışabilmiş arkadaşlardan sınavda destek bekliyoruz :) Bu arada tubi sen 1.eğitim misin 2. eğitim mi ? Ders hakkındaki yorumların karşısında saygıyla eğiliyoruz :)

Ya benim bu okul biter mi

Ya benim bu okul biter mi böyle yaaa :( Kidemli arkadaşlardan nasihat bekliyorum...

tubi kullanıcısının resmi
estağfurulla unica. bende

estağfurulla unica. bende öğrenciyim altı üstü  işte. aslında inekde değilimde baya makale okurum köşe yazıları falan ordan  bişiler kapmıştım zamanında.  zaten sinir sistemim hasar gördü şuan .  üstelik bi  arkadaş aşar vergisinde bağlantı yok dedi bittiğim an o andır :D ben 2 ci eğitimim.. moral bozmayın arkadaşlar gece uzun :D güneş kolay doğmuo istanbula .. calışın yavaştan.. hem  sınav işte arkadaşlar yaa gecen nasıl gecio. gecen senede  ergun tuna için sallııodu herkes.. yok sadece o sınav olcak, yok anfilerin hepsi tüm sınıflar açılcak yemekhanede bile sınav  yapılcak 1500 kişi gircek ...çevik kuvvet arama yapcak falan :D sonuçta baya gecen oldu. kalanda ballı çıktı ben çalıştığıma yanarım :D

__________________________

smell of the broken story..

ya öyle diyosunda tubi en

ya öyle diyosunda tubi en azından ders hakkında yorum yapacak kadar bılgıye sahıpsın :)) Bende o da yok maglesef...

tubi kullanıcısının resmi
walla  açık söleyim

walla  açık söleyim türkiye ekonomisine iki kere girdim :D öle dediğin kadar bilgimde yok yarın sınav bana da kapak olur :D bu dersi sana vermeye uygun görmüşler seni :D sende alıosun işte demekki var sende bi ışık :D üzme kendini..

__________________________

smell of the broken story..

ders notu

arkadaşlar kitaplara göz gezdirdim. geçmiş yıllara ait sınav sorularıyla ilgili pek açıklayıcı birşey bulamadım. ama ders notunda zaten bunların üzerinde en az 2 kez durmuş. bence derste tutulan notları çalışmakta baya yarar var. milli korunma kanunu işlemiş derste hoca.

Ya ben mecbur alıyom ,gecen

Ya ben mecbur alıyom ,gecen yıl okula hiç gelmedim  ve millet bitirdirdikten sonra seçmeli hali bana denk gelddi :S

sertace kullanıcısının resmi
ders notları

bencede derste yazılan notlar iidr. daha özet gibi sanki kitapta sürekli "daha açık ifadelerle..." demekten bişi anlatmaya yer kalmamış ztn. ders notları daha verim alınacak bi kaynak bence...

ders notlarından dikkatimi çeken yerler

1913-1915 osmanlı sanayi sayımı

 aşar vergisinin kaldırılması

1932 devletçilik politikalrı ve buğday koruma kanunu

milli korunma kanunu

1838 osmanlı-ingiliz dış ticaret sözleşmesi

1923-1929 arası ikt. politikaları ve unsurları

iktisadi liberalizm ve devletin iktisadi politikaları

hoca derste bunların üzerinde zaten çok durdu. 2 kez falan tekrar etti.

 

tubi kullanıcısının resmi
kitap zımpırtısı

bu kitaplara boşu boşuna verilen paraylaa sınavdan sonra taksimde en alasından bi alem aradan çıkardı :D yazık oldu. ben almamıştım ama dünde  35 ytlik iş hukuku kitabı milete fena patladı. yazık walla .. sosyalist görünümlü kapitalizmin inci dişleri :P

__________________________

smell of the broken story..

sertace kullanıcısının resmi
tşkr

güncelleme için teşekkürler hocam :)

jaimerais paylaşımın

jaimerais paylaşımın için tşkr ederim ,yazdıklarını da dikkate alıcam çalışırken...

tubi kullanıcısının resmi
lütfeeen :(

ya allah rızası için şu buğday koruma kanunu biri az bi anlatsın yaa. anlatanı allah sevdiğine kavuştursun :D

__________________________

smell of the broken story..

Herkese iyi çalışmalar

Herkese iyi çalışmalar arkadaşlar, artık erken kalkıp çalışmaya çalışıyım bende :S

sertace kullanıcısının resmi
:)

saol abi rüyanda USA' yi gör :P

buğday koruma kanunu

1931 yılında tarımsal ürün artışı olduğundan dünya fiyatlarında düşüş yaşanmıştır. 1932de tarımsal ürün daha da artmış ve hemen bir kanunla tarımsal ürün korunmaya alınmıştır. ziraat bankası tarım sektörüne yönelik 1 milyonluk harcama yapılıyor.tarım ürünleri dünya fiyatı üzerinde satılmıyor. bu nedenle 1932-34 arasında tarım sektörüne yönelik pek başarılı bir politika izlenmemiştir. buğday karşılığı koruma kanunu çıkarılmıştır ki bu da karşılığının ödenmediği anlamına gelir.

devletçilik politikaları sermaye birikimi yetersizliğinden uygılanır ama bu dönemde yetersiz. fabrika kurarak özel sektörün ham madde girdisi üretip, sisteme katkı sağlamaya çalışıyor.bu yüzden devlet sanayi burjuvazisi desteklerken,  gelecekte sürecek mücadelelerinde kendi hissettirdiği ekonomi de ağır bir şekilde yer alıyor.

tubi kullanıcısının resmi
tşk

hmss çok teşekkür ettim gercekten , gecenin bu vakti yazdın saol valla .. allah sevdiğine kavuştursun:D

__________________________

smell of the broken story..

birşey sorcam ama korkuyorum bu saatte kimse cevap vermez die.

hoca 2004 yılında vizede şöyle bir soru daha sormuş: devletçilik politikası, kapitalist sermaye sürecine ddevam ettirmiş milli bi burjuvazi oluşmuş.sermaye birikimiyle sermaye lehine bir süreçtir. lehine ve aleyhine görüşlerini sebepleriyle yazın.

 

demin notlarımın arasında karşılaştım. bi cevap vercek olan varmıdır?

sertackirimli kullanıcısının resmi
o ne

yaaa kafam gitti benim şansımız acık  olsun

tubi kullanıcısının resmi
walla ben anlamadım :D

walla ben anlamadım :D

__________________________

smell of the broken story..

sertackirimli kullanıcısının resmi
napsakki

birzda gec oldu ama:D

sertace kullanıcısının resmi
herkese ii geceler...

bu saatte halen ayakta olan acı çeken öğrenci arkadaşlarım. hepinize ii geceler dilyorum. ben öldüm artık.....

tubi kullanıcısının resmi
..

ya şimdi biraz bakındımda bu soruyu gecen sene finalde sormuş sanırım yaa . öle bi bilgi edindim walla..

ama yinede sermaye birikim sürecinde  ekonomiyi millileştirsede bundan zararıda var. ilk başta nufüs mübadelesi yapıo. ticareti yapan yabancılar  gidio yerine  eğitimsiz kesim türkiyeye gelio burdan bi kaybı var... varlık vergisiylede aynı şey gecerli.  amaç hep yabancıların elinden ekonomiyi kurtarmak ama bu sürectede yerli sermaye hazır değil.yerli sermayeyide geliştirende yabancı sermaye zaten. bu yabancı sermaye gidincede  zaten elde avuçda bişi yok nerden nasıl yatırım yapcak sermaye biriktircek bu ülke. ama gerek kapitülasyonlar ile gerek bu milli ticaret poltikası ile bağımsızlık kazanılmış oluo. he birde 29 da bunalım dönemindede  devletcilikle sermaye biriktirilio . walla az bi sallamaya calıştım ama zor bi soru baya ya içinden çıkamadım açıkcası

 

__________________________

smell of the broken story..

buldum cevabı

siyah kitapta sayfa 65 te açıklıo. mustafa kemalin görüşü ile ismet inönünün özel sektöre bakış açısı falan filan.devletçilik politikası kapitalizme değil liberalizme bir alternatif oluşturacaktır.

Neanderthal kullanıcısının resmi
...

kitabi alipta sayfasini acmadan sinava gircek olan benden baska kimse war mı ? :)))    

 

INSANLIGIN OLMADIGI BU DUNYADA NEFRETLE YASIYORUM ... AMA BIGUN, öC ALMA SIRASI BANA GELDIGIndE, DUNyanIN SAH DAMARINI KESiCEM !!!!!!

__________________________

i LosT my SouL ...

tubi kullanıcısının resmi
.....

ya bu mavi kitapta 65- 69  arasını bi oku bence yeter yani gerisi laf kalabalığı zaten aynı şey özet olarak notlardada var.  65-69 gayet açık güzel özetlemiş zaten durumu

__________________________

smell of the broken story..

1. Eğitimdeki arkadaşlara

1. Eğitimdeki arkadaşlara başarılar diliyorum...Sınav sonrası görüşlerinizi de bekliyorum :)

chnsr kullanıcısının resmi
geç kalmayın

arkadaşlar erken çıkın evden "papa"lara gelmeyin trafik felç sanırım zannedersem

__________________________

anti-capitalist anti-militarist

Boratav Boratav

Korkut Boratav'ın Türkiye İktisat Tarihi ((1908-2002)) kitabını okuyun.Sevgili Uğur hoca'mızın temel referansıdır çoğu konuda....

sertace kullanıcısının resmi
Hepimize geçmiş olsun....

ve sonunda Tr-Ekonomisi gibi bi vize bile bitti ohhh beee. umarım herkesin ii geçmiştir, benim fena diildi ama hocayada baalı gene 30 alırsam şaşmam :))

bu arada taaa en yukarlarda "sınav tükenmezle oluyo" diyen arkadaşa çok teşekkür ederim, bgn silinebilien kalem kullanmasam yanmıştım resmen habire fikir değiştirdim yazarken :D

 

neyse topluca geçmiş olsun hem bu ders için, hemde tüm vizeler için...

Geçmiş Olsun

geçmiş olsun hepinize :) Öyle fazla ümitlenmeyin not konusunda aranızda bir çoğu 60-70 beklerken 30 alacak :)

 

Bu arada neler sordu merak ettim? 

uA kullanıcısının resmi
2.ogretimler

birinci soru 1838 osm-ing ticaret sozlesmesiyle ile ilgiliydi.İkinci soru ne idugu belirsiz aptal birseydi hatırlamıyorum.Ama bu soruyu bilerek sallamadan yapan bir arkadasın oldugunu sanmıyorum:)

sertace kullanıcısının resmi
2. soruda...

"Devletçilik döneminde sanayi burjuvazisi lehine ama tarım burjuvazisi aleyhine politikalar uygulanmıştır"  dorumudur bu ifade, tartışınız....

uA kullanıcısının resmi
ikinci

ogretimden bahsediyorum arkadasım

sertace kullanıcısının resmi
heea

heaa pardon. bizde de ilk soru aynıydı da onu okuyunca..dikkat etmemişim

Silinebilir tükenmez kalemi

Silinebilir tükenmez kalemi satan fotokopiciyi kınıyorum ; bi kaleme 5 YTL  alınır mı yahu?Fırsatçılık bu olsa gerek ...Finalde de aynı şekilde tükenmez kalem şart mı acaba? Saklasam mı :))

Kalem

Bakın ben 3 hafta önce yazmışım kalem olayını. Alsaydınız erkenden kardeşim :)

 

Finalde de tükenmez kalem kullanacaksınız + kitaplar açık. 

ben sınava ilk defa bu

ben sınava ilk defa bu sabah calıştım bea :)) Kalemi ne ara alacaktık :))

uA kullanıcısının resmi
Yaa

10 da alsak 15 de alsak gecirecek mi yani simdi bu hoca butte falan oyle mi diyorsunuz yani? :S

sınav

uA demiş ki:

10 da alsak 15 de alsak gecirecek mi yani simdi bu hoca butte falan oyle mi diyorsunuz yani? :S

 

Hoca geçirecek mi diye bir şey yok aslında. Sınavda 4 ya da 5 soru soruluyor. 3 kitap da önünüzde açık. yapacağınız şey çok basit. Geçmiş yılların sorularının derlendiği bir not vardı. Yaklaşık 25 kadar soru vardı orada. O 25 sorunun cevaplarının her 3 kitapta da nerede olduğunu bulup gerekli yerlerin altını çizer o kağıda da kitap ve sayfa numaralarını yazarsınız karşılık olarak. O soru kağını da fotokopide küçültüp kitabın arka iç kapağına indeks gibi yapıştırırsınız olur biter :) Ben öyle yapmıştım. Böylelikle sınavda 3 tane kitaptan fellik fellik cevap aramazsınız.

uA kullanıcısının resmi
Hmm

o soruları hatırlıyorum.Sanırım sitede var.Anlattıgın gibiyse kolaymıs ya.Bu arada 3. kitap da nerden cıktı?:S

uA kullanıcısının resmi
Bu arada

sitede bulunan haziran ayı tr ekonomisi yorumlarını okudum da galiba hoca herkesi gecirmis finalde olmadı butte.Crowlee galiba ben de senin gibi vizeden 15 alacağım:)